talgboll

SFZ

Thu 08 May 2014, 16:14

När kommer nästa avsnitt av Signaler från zonen och vilken takt hoppas ni kunna hålla framöver? Det är fan den enda svenska podden det är en fröjd att lyssna på.

Nils
Site Admin

Re: SFZ

Thu 08 May 2014, 17:09

Jaadu... 8-)

Nej, men nu när Mutantfixandet har lugnat ner sig (det har verkligen tagit precis all vår mötestid och mer därtill att fixa med distribution, packning etc) så tänkte vi att det är dags att ta tag i mikrofonen igen. Vågar inte lova datum men vi ska försöka styra upp det nästa gång Ligan ses.

Önska gärna ämnen förresten, vi är öppna för förslag!
Fria Ligan

talgboll

Thu 08 May 2014, 17:38

Har precis köpt och läst M0 och blir så jävla glad. Sjukt (för att använda en flitigt använd fras) bra spel. Layout, bilder, regler och stämning håller grym kvalitet. Längtar efter att få spela och läsa kommande moduler. Tack som fan!

Efter att ha lyssnat på tidigare avsnitt har jag förstått att ni tillsammans besitter fantastisk erfarenhet som konstruktörer. Det jag som SL/spelare och amatör gärna hör är hur ni bygger berättelser (äventyr/metaplot). Hur tänker ni kring att skapa SLP, storyarcs, sandbox etc. mer i detalj. Vad tänker ni på för att få bra berättelser som funkar i spel? Ni har ju ibland fördelen av att kunna betatesta och har ju massor med erfarenheter kring vad som funkar och vad som oftast inte funkar för en berättelse att spela (inte bara läsa). Det får ni gärna kåsera kring hela natten :D

Henke

Thu 08 May 2014, 18:51

Jag vill såklart veta vad ni har för ess i rockärmen nu. Vad händer framöver? Även om ni inte vill berätta något konkret så får ni gärna hinta lite.

Sen skulle jag tyckt det kunde vara kul med en sändning av ett spelmöte i M0. Hörde ju det korta P3-klippet men hade gärna hört en omgång där ni som konstruktörer spelar spelet (eller varför inte en hel kampanj ungefär som en ljudbok) kanske som ett stående inslag under sändningen.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

ekofest

SFZ

Sun 11 May 2014, 08:11

Håller med ovanstående. När jag återvände till rollspelandet sökte jag mycket runt efter hur man verkligen spelade, om det hade förändrats.
Jag skulle gärna se att spelinspelningarna var redigerade. Hellre några guldkorn "ögonblicksbilder" än 30 timmar rollspelskampanj.

I ett tidigt avsnitt nämndes för övrigt att man kunde ha teman: mysteriespel. Sociala konflikter. Intrigspel.
Skulle vara intressant

Bengt Petter

Sun 11 May 2014, 18:05

Jag tycker att det skulle vara intressant med ett avsnitt om illustrationer och kartor.

talgboll

Tue 10 Jun 2014, 15:51

SFZ9 kommer väl nu i sommar va? Ni tar väl inte semester? Inte Kosta iaf. han har ju haft sin.
Driver Rollspelskollektivet www.facebook.com/rollspelskollektivet
Gratis rollspelsmaterial på http://maxrollspel.tumblr.com

Tomas
Site Admin

Tue 10 Jun 2014, 16:00

SFZ9 kommer väl nu i sommar va? Ni tar väl inte semester? Inte Kosta iaf. han har ju haft sin.
Indeed! :D
Fria Ligan

talgboll

Tue 10 Jun 2014, 16:21

HärLIGT!
Driver Rollspelskollektivet www.facebook.com/rollspelskollektivet
Gratis rollspelsmaterial på http://maxrollspel.tumblr.com

Rollspelsräven

Tue 10 Jun 2014, 20:23

HärLIGT!