• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
 
Guendolin
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Vargmåne - Ett karaktärsdrivet scenario på Gatves Klippa

Sun 20 Apr 2014, 22:12

Har nu varit spelledare för 3 pass på Gothcon. Snabb rapport: 1 halv-dann omgång, 2 helt fantastiska!

Snabba intryck från äventyret: Lite för detaljlöst. Mer exempel på scener behövs. Mer detaljerade möten. Jag har några förslag. Annars är det riktigt bra.

Fick många att bli sugna på att läsa böckerna. ;)
 
User avatar
Henke
Topic Author
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Vargmåne - Ett karaktärsdrivet scenario på Gatves Klippa

Mon 21 Apr 2014, 06:29

Personligen så har jag redan lyft kommentaren att det är lite för mycket specialregler (hur Vargfolk fungerar) som jag tycker passar illa för konventspel - men det kanske aldrig blev något problem?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Vargmåne - Ett karaktärsdrivet scenario på Gatves Klippa

Mon 21 Apr 2014, 08:55

Har nu varit spelledare för 3 pass på Gothcon. Snabb rapport: 1 halv-dann omgång, 2 helt fantastiska!

Snabba intryck från äventyret: Lite för detaljlöst. Mer exempel på scener behövs. Mer detaljerade möten. Jag har några förslag. Annars är det riktigt bra.

Fick många att bli sugna på att läsa böckerna. ;)
Grymt jobbat av Simon och Pauli!
Fria Ligan
 
User avatar
davalt
Posts: 56
Joined: Sat 16 Jul 2011, 19:20

Re: Vargmåne - Ett karaktärsdrivet scenario på Gatves Klippa

Mon 21 Apr 2014, 23:40

Spellede också vargamåne på helgens Gothcon men bara på ett pass. Det gick bra och det var ett roligt äventyr att spela. Att man spelar vargmän är helt klart det bästa med scenariot! Det gick smidigt och skapade många roliga situationer, spelare som morrade och skällde åt varandra :D

Det var några saker som jag inte tänkt på tidigare men som dök upp under spel. Som tidigare nämnt kanske det behövs lite fler detaljer kring Möten. Särskilt vad som händer hos Fundibera, konkreta förslag på hur hon kan häckla hanarna och testa honorna. Även grejen med kondottiären och soldaterna var lite otydligt, de hamnade lite i skymundan när vi spelade.

I övrigt blev det en mycket episk slutscen med Kamalkus. Jag slängde dock in vargkrigarnas invasion redan när karaktärerna stod uppe på citadellet med Kamalkus. Det skapade extra drama och en valsituation för spelarna, vilket jag tycker är viktigt.

Roligast var nog Startscenen på båten. Flera spelare brände sina ödestärningar på dominansutmaningar långt innan de landstigit på Gatves klippa.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4897
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Vargmåne - Ett karaktärsdrivet scenario på Gatves Klippa

Tue 22 Apr 2014, 10:12

Awesome!

Och stort tack även till dig davalt - och alla andra som bidragit till arrangemanget på något sätt!
Fria Ligan
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Vargmåne - Ett karaktärsdrivet scenario på Gatves Klippa

Wed 30 Jul 2014, 17:54

Det finns möjlighet att spela Vargamåne på KattCon (i Katrineholm) nu i helgen. Skicka PM vid intresse.
 
McAber
Posts: 24
Joined: Fri 05 Jul 2013, 11:27

Re: Vargmåne - Ett karaktärsdrivet scenario på Gatves Klippa

Tue 16 Sep 2014, 16:41

Spelade detta på LinCon (som bitter shaman), och tyckte det var riktigt kul.

Finns äventyret att ladda ner någonstans? Skulle vara kul att prova spela hemma med lite ovana rollspelare.

/McAber
McAber, tilltuffsad varulv
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests