Baldyr
Topic Author

Re: Äventyr som anknyter till romanerna

Sun 18 Aug 2013, 12:07

Det är väl samma situation här, inte helt otippat. Jag tror att vi kan fortsätta hamra ut detaljerna, måhända i en ny egen tråd som också blir lättare för andra att följa, tills en ledig skribent kan uppbringas.

Om ingen annan tar tag i projektet i längden så lär jag åtminstone skriva ett synopsis, i väntan på att Ligan i samråd med Brior kan ta fram bakgrunds- och kartinformation att jobba utifrån. Sedan får man se vem som tar sig an uppgiften att slutföra projektet.

Som skrivprojekt känns upplägget också som lite av en utmaning, då jag har svårt att föreställa mig svårare ämnen än just vargmän och tvillingmagikerna! Så egentligen skulle jag ju vilja nominera Brior till uppgiften, hehe. :P

Men jag tror man kommer långt med gemensamma ansträngningar, speciellt med understöd från upphovsmannen.

Vad gäller vargmän, förresten, så tror jag att just flockmentaliteten kommer att sätta sin prägel på både karaktärerna och scenariot som sådant. Egentligen tror jag inte på interna konflikter mellan karaktärerna, utan alla i flocken vet sin plats i rangordningen, så att säga. Däremot bör det ändå finnas individuella motiv, så det blir en utmaning att beskriva karaktärerna och en balangsgång att spela dessa.