Jens go game
Topic Author

Kraglinda - på jakt över en karta

Thu 09 May 2013, 08:22

Jag behöver en karta över Kraglinda till efter sommare för vår konfluxkampanj. Är det någon som gjort en egen eller nån som har en idé på kanske någon gammal kommersiell som man kan återanvända tex från någon gammal äventyrsspelsmodul.

Henke

Re: Kraglinda - på jakt över en karta

Thu 09 May 2013, 10:28

Förmodar att du syftar på Glasmannens Palats "Kraglinda nedom Bergen" för minns jag inte fel så är "Kraglinda" en begravningsplats i Kargom. Finns nog ingen officiell karta för någon av platserna då de inte fanns beskrivna innan "Slaktare små". Jag skulle gärna vilja ha en karta över palatset då vår egen Konfluxkampanj kommer styras ditåt under Kristalltjuren.

En tanke skulle kunna vara att använda Järntornets karta original som Järntornet och Järntornet i Döds Ände (från Fenix) som palatset Kraglinda?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Chrystiof
Site Admin

Thu 09 May 2013, 11:53

Min spelgrupp kommer också att landa där förr eller senare. Jag får se om jag hinner göra någon karta (typ järntornet style) till palatset.

I sådant fall publicerar jag självklart här eller på FL:s webb!
Fria Ligan

Jens go game
Topic Author

Thu 09 May 2013, 12:20

@Henke: ja precis det är glassmannens palats jag menar. Jag vet inte, men i min inre bild är det en mindre plats än shaguliternas tillhåll. Annars är det en bra idé.

Henke

Thu 09 May 2013, 14:44

Hehe, min bild är att palatset nästan är större än Järntornet. Det skulle vara intressant att höra Briors egna tankar kring detta.
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Brior

Thu 09 May 2013, 17:01

Hehe, min bild är att palatset nästan är större än Järntornet. Det skulle vara intressant att höra Briors egna tankar kring detta.
Jag säger "lika stort" för att vara så där dagismesigt neutral och det är nog min ungefärliga uppfattning även om byggnaderna är ganska olika till typen. Palatset tänker jag mig ha en central "officiell" del med stor kupol och därtill flyglar för olika ändamål. Sedan förstås de lite speciella underjordiska utrymmena.

Chrystiof
Site Admin

Thu 09 May 2013, 18:58

Vad finns det då egentligen för typ av rum i Kraglinda. Vilka typer av lokaler finns i källaren ?
Fria Ligan

Henke

Thu 09 May 2013, 19:10

Jag förmodar att det finns olika källarkomplex. Nu är det ett tag sedan jag läste Slaktare små, men det fanns väl någon form av tempelliknande sal med en brunn där palatsets demon (Ghumgakk-imitatören) hölls fånge. Ett annat källarkomplex hade den igenmurade hålan med Glasmannen (låg denna ev. bortom ett laboratorium eller ett bibliotek?).

Sen ser jag vissa likheter med Kraglinda och Järntornet i att vissa salar är officiella och andra mer inofficiella beroende på vem som är på besök. Med lite tur kanske man kan önska sig en karta över palatset i "Fontra Cilor"-modulen som Fria Ligan flaggat för. Den dyker nog dessvärre inte upp förrän nästa år skulle jag gissa.