Page 23 of 24

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Mon 26 Nov 2012, 01:41
by Klas
Inspirerande ämne, detta xD

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Mon 26 Nov 2012, 06:36
by Henke
Efter att med en dåres envishet ha kämpat ner fler vandöda än någonsin Boromir orcher faller Abrelax till sist på Arhems bro ... karaktärerna skyndar fram där jätten ligger och kramar sin röda halsduk och hinner höra ett enda ord i hans sista utandning:

"... Rosenknopp ..."

Nu vidtar ett långt sökande efter svar i jättens förflutna ...
Haha, vem kunde tro att den storväxte slavdrivaren egentligen var en tidningsmogul? :-)

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Mon 26 Nov 2012, 09:30
by Brior

Efter att med en dåres envishet ha kämpat ner fler vandöda än någonsin Boromir orcher faller Abrelax till sist på Arhems bro ... karaktärerna skyndar fram där jätten ligger och kramar sin röda halsduk och hinner höra ett enda ord i hans sista utandning:

"... Rosenknopp ..."

Nu vidtar ett långt sökande efter svar i jättens förflutna ...
Ha, haaaa, me like! Kanske den försvunne sonen av huset Hurst, kanske innerst inne en enkel kälkborgare ...

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Mon 26 Nov 2012, 09:44
by Baldyr
Jag ser genast potential i Abrelax som karaktär ;-)

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Mon 26 Nov 2012, 20:08
by Peter
kälkborgare ...
D.v.s. medborgare i en av de gigantiska, orighinska slädeskaravaner som skaffat sig stadsprivilegier för mer tyngd i förhandlingar med sörländska handelsstäder?

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Mon 03 Dec 2012, 07:21
by Henke
Kan köpa det. Som ett alternativ åtminstone! :)

Efter att med en dåres envishet ha kämpat ner fler vandöda än någonsin Boromir orcher faller Abrelax till sist på Arhems bro ... karaktärerna skyndar fram där jätten ligger och kramar sin röda halsduk och hinner höra ett enda ord i hans sista utandning:

"... Rosenknopp ..."

Nu vidtar ett långt sökande efter svar i jättens förflutna ...
Hur gick det förresten sedan ? Har du kommit vidare något med uppdateringen? Kul att diskutera isåfall om du vill och har tid.

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Wed 27 Mar 2013, 19:42
by Henke
Någon som vet något mer om detta? Vet att FL har otroligt mycket i görningen, men vore ändå kul om det här spännande projektet inte glömdes bort helt :-)

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Wed 27 Mar 2013, 21:12
by Tomas
Håller helt med. Just nu är det Lojalisternas tid som tar upp våra resurser vad gäller Svavelvinter, men detta projekt är alldeles för bra för att inte förverkligas!

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Tue 13 Aug 2013, 06:54
by Henke
Håller helt med. Just nu är det Lojalisternas tid som tar upp våra resurser vad gäller Svavelvinter, men detta projekt är alldeles för bra för att inte förverkligas!
Som jag skrev nyss i en annan tråd. Man kanske borde vänta med detta till dess att romansviten är fulländad och därefter omarbeta samtliga kampanjdelar utefter romanerna?

Det borde samtidigt inte hindra att man börjar omarbeta "Svavelvinter" och "Slaktare små" (Oraklets fyra ögon). Frågan är väl fortfarande om man skall jobba mer efter de gamla originaläventyren eller mot att gå helt efter romanerna. Jag kan tycka att det är två separata projekt, där en direktöversättning av originaläventyren borde vara relativt enkel (den är ju som sagt redan påbörjad här i tråden med Svavelvinter).

Re: Projekt: Konfluxsviten

Posted: Tue 13 Aug 2013, 10:09
by Baldyr
Jag ser nog helst att äventyrssviten, så småningom, anpassas till romanserien.

Sedan bör O4Ö givetvis ges ut på nytt under originaltiteln Vox Ranzina. :-)

Första äventyret behöver måhända en ny titel också, då Svavelvinter redan är upptagen. (Dubbelt upp dessutom!)