Fri 09 Nov 2012, 17:53
Lyckades inte PM:a.
Här är det jag gjort tidigare. Som jag skrev så är en del uppgifter från en tidig beta (innan expertiser t.ex.) så de behöver fixas till lite.
Hildur Ornetand (Värdshusvärd)
Blod: Sten 3 , Eld 2, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Läkekonst 3, Jaktmästare 4, Befälskap 3, Svärdskonst 5, Mästerskytte 4, Bansikan 1
Övrigt: Börs med 1 guld, 2 silver och 3 koppar
Moska (Speleman)
Blod: Sten 1 , Eld 3 , Vind 2 , Vatten 2
Förmågor: Artisteri 4, Tjuvkonster 3
Övrigt: Krumhorn, Mandolin och Börs med 1 silver och 2 koppar
Rurik Ornetand (Frihetsrörelsens ställföreträdande)
Blod: Sten 3, Eld 3, Vind 1 , Vatten 1
Förmågor: Jaktmästare 3, Svärdskonst 1
Asimund & Gisimo Mogger (Handelshuset Moggers)
Blod: Sten 1, Eld 2, Vind 3, Vatten 2
Förmågor: Bildning 3, Expertis/Bokhållning 4, Krämeri 4
Övrigt: Börs med 2 guld, 4 silver och 1 koppar samt börs med 1 guld, 2 silver och 2 koppar
Malek Mangus (Shaguliternas Ambassadör i Arhem)
Blod: Sten 1 , Eld 1 , Vind 3 , Vatten 3
Förmågor: Bildning 3, Intrigmakare 3, Läkekonst 4, Somatrofi 4, Nekromanti 5
Skyddsvärde: Hud 2
Övrigt: Börs med 1 guld, 4 silver och 1 koppar. Behöver ej sova, äta/dricka, andas. Kan ej bli skräckslagen, sjuk eller nedkyld. Får 2 bonustärningar mot gifter. Blöder ej, Mörkersyn, Klor.
Miglod Hamre (Officer)
Blod: Sten 2 , Eld 2 , Vind 2 , Vatten 2
Förmågor: Svärdskonst 2, Befälskap 4, Jaktmästare 2
Övrigt: Tung rustning, Pilbåge, Svärd och Sköld
Culpa (Underbefäl)
Blod: Sten 2, Eld 2, Vind 2, Vatten 2
Förmågor: Svärdskonst 3, Befälskap 3, Mästerskytte 3
Övrigt: Tung rustning, Pilbåge, Svärd och Sköld
Trakorisk stadspatrull/soldat
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Svärdskonst 1
Övrigt: Lätt rustning, Pilbåde, Svärd och Sköld
Snapphane
Blod: Sten 3, Eld 3, Vind 1, Vatten 1
Förmågor: Mästerskytte 2, Svärdskonst 2, Befälskap 2, Läkekonst 1, Jaktmästare 4
Övrigt: Naturligt skydd 1, Lätt rustning
Tjuv
Blod: Sten 2, Eld 2, Vind 2, Vatten 2
Förmågor: Tjuvkonster 2
Buse
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 1, Vatten 2
Förmågor: Svärdskonst 1
Pult & Nemed(Skoffares Livvakter)
Blod: Sten 3, Eld 3, Vind 1, Vatten 1
Förmågor: Svärdskonst 2
Biroller (Svavelträsket)
Abrelax (Slavfösarnas Förman)
Blod: Sten 4, Eld 1, Vind 1, Vatten 1
Förmågor: Tjuvkonster 2, Jaktmästare 2
Övrigt: Knogjärn
Sulidon Rumperlak (Giftkokare)
Blod: Sten 2, Eld 2, Vind 3, Vatten 1
Förmågor: Drogmakare 4, Läkekonst 3, Bildning 4, Expertis: Örter 4
Övrigt: Börs med 4 guld, 2 silver och 3 kopparmynt
Biroller (Kmordatemplet & Glaciären)
Odöd
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 1, Vatten 1
Monsterattack: Obeväpnad (AV 3)
Special: Pilar och stickvapen gör max 1 i skada. Ingen strafftärning av att vara sårad. Blöder ej.
Perrima (Kmordadruid)
Blod: Sten 1, Eld 2, Vind 2, Vatten 3
Förmågor: Spåkonst 2, Läkekonst 3, Bildning 3, Språkgåva 2, Kmordas Frostgåva 4
Stor-Thule
Blod: Sten 5, Eld 2, Vind 3, Vatten 1
Förmågor: Läkekonst 4, Befälskap 3, Jaktmästare 5, Bildning 1, Svärdskonst 4
Övrigt: Tung rustning, Stridsklubba
Basimor Armgrove
Blod: Sten 5, Eld 2, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Jaktmästare 3, Svärdskonst 3
Övrigt: Tung rustning, Tvåhandsyxa
Råbald Niding
Blod: Sten 5, Eld 2, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Krämeri 1, Jaktmästare 3, Svärdskonst 2
Övrigt, Stor träklubba
Kvuverjägare
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Prickskytte 2, Läkekonst 2, Jaktmästare 4
Övrigt: Lätt rustning (Päls), Pilbåge, Kniv
Uxu (Shamankvinna)
Blod: Sten 2, Eld 1, Vind 3, Vatten 2
Förmågor: Spåkonst 3, Drogmakare 3, Läkekonst 3,Språkgåva 2
Umma (Flockhövding)
Blod: Sten 3, Eld 1, Vind 2, Vatten 2
Förmågor: Krämeri 3
Biroller (Kvicksilvergruvan)
Blatifagus Självätaren
Blod: Sten 6, Eld 2, Vind 4, Vatten 3
Förmågor: Tankemagi 2, Bildning 2, Krämeri 5, Språkgåva 4
Skyddsvärde: 3, och kan endast skadas av artefakter eller magi.
Monsterattack: Klor (AV 6, träff leder till fasthållning), bett (AV 8, kräver fasthållning), eldsprut (AV 6, avståndsattack med kort räckvidd, drabbar alla fiender framför draken).
Vättar
Blod: Sten 1, Eld 2, Vind 1, Vatten 2
Förmågor: Svärdskonst 1
Övrigt: Kniv
Amöba
Blod: Sten 3, Eld 1
Monsterattack: Pseudopod (AV 3), Harpun (AV 2, träff leder till fasthållning + förlamande gift 4).
Trodax Draconicus (Drakvaktare)
Blod: Sten 2, Eld 2, Vind 3, Vatten 1
Bildning 4, Expertis: Drakar 4, Språkgåva 2, Animism: Eld 3, Hantverk/Skulptering 3
Grafficanus Majus (Shagulit / Patriark)
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 4, Vatten 1
Förmågor: Somatrofi 5, Spådom 3, Bildning 3, Nekromanti 5, Tankemagi 1
Skyddsvärde: Hud 2
Övrigt: Klor, Demonstav, 2 Bonustärningar mot Gifter, Behöver ej sova/äta/dricka/andas, Kan ej bli skräckslagen eller nedkyld, Blöder ej, Mörkersyn, Patriarken läker alla skador till nästa scen. Hugg och Stickskador halveras (avrundat uppåt) och sårad ger ingen strafftärning, Kroppsdelar som huggs av lever vidare på egen hand och Patriarken kan lösa upp sig till en grön slemmig massa och undkomma fiender.
Demonstaven
Blod: Sten 4 (AV 4)
Övrigt: Vid träff måste offer slå ett dådslag med Eld för att inte bli fasthållen. Lyckas offret inte bryta sig loss inom 1T3 rundor så slukas det. Demonstaven skadas endast av artefakter och drar sig då tillbaka under 1T6 timmar.
Gobrugda (Shagulit / Patriark)
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 3, Vatten 2
Förmågor: Somantrofi 5, Bildning 2, Nekromanti 5
Skyddsvärde: Hud 2
Övrigt: Klor, 2 Bonustärningar mot Gifter, Behöver ej sova/äta/dricka/andas, Kan ej bli skräckslagen eller nedkyld, Blöder ej, Mörkersyn, Patriarken läker alla skador till nästa scen. Hugg och Stickskador halveras (avrundat uppåt) och sårad ger ingen strafftärning, Kroppsdelar som huggs av lever vidare på egen hand och Patriarken kan lösa upp sig till en grön slemmig massa och undkomma fiender.
Doktor Rufat Zeed (Balsamerare)
Blod: Sten 2, Eld 1, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Hantverk/Balsamering 5, Drogmakeri 3, Läkekonst 4
Övrigt: Kommunicerar endast på språk från Melluka
Jomorref (Shagulit / Huligan)
Blod: Sten 2, Eld 1, Vind 3, Vatten 1
Förmågor: Somatrofi 2, Bildning 2, Nekromanti 2
Skyddsvärde: Hud 1
Övrigt: Behöver ej sova, Behöver endast andas någon gång per minut.
Melobin Vackre (Bedragare)
Blod: Sten 1, Eld 2, Vind 2, Vatten 3
Förmågor: Bildning 2, Tjuvkonster 2, Artisteri 2, Intrigmakare 2
Barbica (Mogul)
Blod: Sten 3, Eld 3, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Somatrofi 3, Bildning 2, Jaktmästare 2
Skyddsvärde: Hud 1
Övrigt: Behöver ej sova och knappt äta, Behöver endast andas någon gång per minut, Mörkersyn, Klor, Kan ej bli nedkyld eller skräckslagen. Blöder inte.
Säljägare
Blod: Sten 2, Eld 3, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Svärdskonst 1
Övrigt: Pilbåge, Yxa
Säljägarnas ledare
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 2, Vatten 1
Förmågor: Svärdskonst 2
Övrigt: Pilbåge, Yxa
Odöd
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 1, Vatten 1
Monsterattack: Obeväpnad (AV 3)
Special: Pilar och stickvapen gör max 1 i skada. Ingen strafftärning av att vara sårad. Blöder ej.
Horndemon
Blod: Sten 3, Eld 3, Vind 2
Skyddsvärde: 1
Monsterattack: Klor (AV 4, vid träff med segermarginal 2 eller mer blir offret fasthållet), kräva (AV 5, kräver att offret är fasthållet), ettersprut (AV 3, avståndsattack med kort räckvidd).
Special: Flygförmåga.
Shagulit Columna
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 3, Vatten 2
Förmågor: Nekromanti 4, Somatrofi 4
Skyddsvärde: Hud 2
Övrigt: Behöver ej sova, äta/dricka, andas. Kan ej bli skräckslagen, sjuk eller nedkyld. Får 2 bonustärningar mot gifter. Blöder ej, Mörkersyn, Klor.
Shagulit Mogul
Blod: Sten 3, Eld 2, Vind 3, Vatten 1
Förmågor: Nekromanti 3, Somatrofi 3
Skyddsvärde: Hud 1
Övrigt: Behöver sällan äta/dricka, andas ofta. Kan ej bli skräckslagen eller nedkyld. Blöder ej, Mörkersyn, Klor.
Shagulit Huligan
Blod: Sten 2, Eld 2, Vind 3, Vatten 1
Förmågor: Nekromanti 2, Somatrofi 2
Skyddsvärde: Hud 1
Övrigt: Behöver ej sova, Behöver inte andas/äta/dricka ofta
Shagulit Novis
Blod: Sten 2, Eld 2, Vind 2, Vatten 2
Förmågor: Nekromanti 1, Somatrofi 1
Övrigt: Halverat sömn/matbehov.