Brior

Re: Min Svavelvinterkrönika

Tue 12 Jun 2012, 22:57

Jag var bara tvungen att leta upp det exakta citatet.

"I min kampanj fick spelarna för sig att profetian avsåg berget Bektar norr om Björkrike. Bektar är centrum för ondsint måndyrkan. Går äventyrarna dit, bör de finna ett eller flera onda tempel som SL kan plocka från andra moduler eller rita själv." - Oraklets fyra ögon, sid 58
Aha, så var det.

Peter

Tue 12 Jun 2012, 23:43

"... som SL kan plocka från andra moduler eller rita själv."
Det här, är fräckt!
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Grune

Wed 13 Jun 2012, 14:03

Tack Roney! Den var lysande och schysst att du delade med dig. Fick många idéer.

roney
Topic Author

Thu 14 Jun 2012, 00:15

Tack Roney! Den var lysande och schysst att du delade med dig. Fick många idéer.
Kul! Det låg ett jävla jobb bakom den kampanjen. Jag läste alla modulerna innan vi började spela och introducerade SLPs ibland långt innan de "officiellt" skulle komma in. Ibland som rena cameos som Arn på båten mot Trakorien i kampanjens tidiga skede. Detta gjorde världen så mycket mer levande för mina spelare när de fick uppleva igenkänningsfaktorn, "Shit det var ju han på båten med säcken med något levande i" många spelsessioner senare.

Flera riktigt roliga och lyckade sekvenser var ju rena turgrejer och helt utanför mina planer och ramar. Tex Boffins dubbla turer på flotten mot Palamux, se kapitel 2, och hur en RPs själ räddades in i hans mördares kropp, se kap 24. Den första händelsen öppnade massor med möjligheter när de återkom till Tricilve efter Svavelvinter, men det andra exemplet är så galet skruvat. Att få sin själ förflyttad in i sin mördares kropp och sen till på köpet bli jagad av mördarens själ i en annans kropp och slutligen mördad av denne, se kap 28-29, är något för Freud att forska om.