Byrax
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Det nya Konfluxprojektet

Mon 29 Feb 2016, 15:41

Hm, ovetande om statusen på den engelska versionen av "Sulphuric Winter the rpg", men har en idé (som FL säkert redan övervägt).

Återuppgivning av de tre första originalmodulerna, översatta (och givetvis uppdaterade till bok- och nya spelvärlden) till engelska. Lägg även med lämpliga OSR-stats och kanske Pathfinderditon som komplement, för att öka exponeringsytorna i diverse målgrupper. Ta upp att SV ursprungligen skrevs för 1E. Cirkeln sluts. Nordisk exotism. En engelsk rollspelskulturgärning som också kommer att trollbinda spelare och läsare i minst 30 år framåt.

Boom.
 
tungerkniver
Posts: 3
Joined: Wed 31 Oct 2018, 16:18

Re: Det nya Konfluxprojektet

Thu 01 Nov 2018, 19:14

är detta projektet dött? annars skulle jag gärna vilja starta upp det igen!
 
User avatar
Klas
Posts: 322
Joined: Sun 04 Nov 2012, 19:17

Re: Det nya Konfluxprojektet

Mon 31 Dec 2018, 00:54

Det är vilande. Hela sviten finns konverterad till Markdown/HTML. Det som saknas är en licens för utgivning. Peta lite på Brior ;-)
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Det nya Konfluxprojektet

Mon 31 Dec 2018, 14:31

Det är vilande. Hela sviten finns konverterad till Markdown/HTML. Det som saknas är en licens för utgivning. Peta lite på Brior ;-)
Peta och klia lite mer till höger, tack …! ;-)
Vi tar tag i projektet på nya året. Lite osäker om status, men jag och Klas är i kontakt.
 
Tirumbar
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Re: Det nya Konfluxprojektet

Thu 23 May 2019, 14:21

Hej!

Jag skall köra Konfluxsviten för en engelsktalande spelgrupp och undrar iom detta projektet om det kanske finns en översatt version av Vox Ranzina till engelska redan?
Och om det så finns, får man ta del av denna då?
Skulle uppskattas stort!
 
WanaxOdysseus
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Det nya Konfluxprojektet

Fri 07 Jun 2019, 20:26

Hej!

Jag skall köra Konfluxsviten för en engelsktalande spelgrupp och undrar iom detta projektet om det kanske finns en översatt version av Vox Ranzina till engelska redan?
Och om det så finns, får man ta del av denna då?
Skulle uppskattas stort!
Jag gjorde en. :)
 
WanaxOdysseus
Posts: 98
Joined: Wed 15 Mar 2017, 00:09

Re: Det nya Konfluxprojektet

Fri 07 Jun 2019, 20:28

Det är vilande. Hela sviten finns konverterad till Markdown/HTML. Det som saknas är en licens för utgivning. Peta lite på Brior ;-)
Peta och klia lite mer till höger, tack …! ;-)
Vi tar tag i projektet på nya året. Lite osäker om status, men jag och Klas är i kontakt.
Har ni funderat på utgivning på engelska? Nu när Forbidden Lands har kommit ut så har ju engelskspråkiga publikum fått stifta bekantskap med herr Granströms imaginarium, menar jag. Så det kanske bleve lättare att marknadsföra. Både rollspelssystemet och konfluxsviten är tillräckligt bra för en bredare publik, tycker jag, iaf.
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Det nya Konfluxprojektet

Sat 29 Jun 2019, 11:01

Med tanke på inte minst mängden egennamn i settingen misstänker jag att ett rollspel på engelska borde komma efter översättning av hela romanserien. Så att översättningarna kan göras kompatibla.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests