kaoskontroll
Topic Author

Intresse för nutid med fokus på bergtagna / bortbytingar?

Sat 03 Jul 2021, 09:41

Jag sitter och skriver en modul som beskriver Öland och området runt Kalmar i nutid, med rollpersonerna som bergtagna och/eller bortbytingar. Modulen har varit tänkt för ”Changeling: The Lost”, men jag har mer och mer känt att den tematiskt skulle passa bättre för ”Nordiska Väsen”.

Frågan jag funderar på är dock om det är värt merarbetet att skriva den specifikt för ”Nordiska Väsen”? Finns det intresse för en modul med två så stora förändringar? Miljön skulle vara förlagd till en annan tidsepok än 1800-talet, och en grupp rollpersoner som enbart består av bergtagna/bortbytingar lär förmodligen ha en något annorlunda inställning till sakernas tillstånd än en grupp ”vanliga torsdagsbarn”…

Eirik II

Re: Intresse för nutid med fokus på bergtagna / bortbytingar?

Thu 15 Jul 2021, 20:09

Hej,
för mig känns det inte riktigt riktigt att flytta handlingen till nutid. Bortbytingar är spännande, vet dom om sina magiska färdigheter eller hur upptäcker en bortbyting sina magiska färdigheter har jag funderat på.
Utveckla gärna:
"en grupp rollpersoner som enbart består av bergtagna/bortbytingar lär förmodligen ha en något annorlunda inställning till sakernas tillstånd än en grupp ”vanliga torsdagsbarn”…

För övrigt ett spännande initiativ.