User avatar
oldtimestrongman
Topic Author
Posts: 5
Joined: Thu 20 Aug 2020, 18:17
Location: Göteborg

Hade stora förväntningar på Symbaroum

Thu 20 Aug 2020, 19:10

Jag har spelat Symbaroum en gång med mitt gamla spelgäng som jag spelat med i över 30 år då vi började på 80-talet, ja vi var ungefär som grabbarna i Stranger Things fast i Sverige :-)

Jag gillar verkligen Symbaroum då det är väldigt många bra detaljer i detta spel som gör att jag gärna plöjt igenom allt material som fanns med mitt gamla spelgäng och det finns så mycket uppslag och möjligheter att göra egna äventyr med. Jag hoppades att första uppdraget i regelboken skulle vara avstamp för en lång kampanj med mycket utforskande i vildmark, städer, ruiner och landsbygd och såg mycket fram emot detta och som alltid använda stämningsmusik från film och liknande och inte minst musik av Mortis. Ok nu kan man inte spela lika mycket som man kunde när man var yngre men någon helg här och där kunde man klämma in.

Nu blir det tyvärr inte så då gänget typ är splittrat av olika anledningar och där vissa valt att sluta höra av sig och vissa till sånt som alla inkluderades i förr och i andra fall har det blivit omöjligt att fortsätta umgås vilket dock inte ligger på mig. Så nu står mina böcker i en svart liten nordisk mytologi-utsirad hylla tillsammans med Trudvang och lite annat i den genren och samlar damm. Kartorna är uppsatta under för att de är snygga och för att påminna mig om det rollspel som var aktuellt sist för mig och som jag såg så mycket fram emot att spela.

Det är väl egentligen inte för sent att ta upp detta igen men tyvärr känns inte hoppet så stort.

Så därför tänkte jag fråga er andra som spelar, är spelet så bra som det verkar med de intryck man fått av att läsa det och fått ett litet smakprov på? Håller det legendariska, mystiken och skräckinslagen och äventyrslystnaden i sig och är det lika bra i längden eller sker en mättnad?
Health can never be separated from Strength
 
User avatar
Rangertheman
Posts: 63
Joined: Thu 18 Aug 2016, 16:34
Location: Norrtälje, Sweden

Re: Hade stora förväntningar på Symbaroum

Fri 21 Aug 2020, 10:32

Så därför tänkte jag fråga er andra som spelar, är spelet så bra som det verkar med de intryck man fått av att läsa det och fått ett litet smakprov på? Håller det legendariska, mystiken och skräckinslagen och äventyrslystnaden i sig och är det lika bra i längden eller sker en mättnad?
Jag vill hävda att Symbaroum bara blir bättre och bättre ju mer man spelar. Det finns ett stort djup, med många lager och trots många års spelande sker det titt som tätt att vi känner "aha, det är så här det hänger ihop". Törnetronenkampanjen är verkligen episk och kan utan problem ligga till grund för många hundra timmars spelande.
Proofreader Extraordinaire
 
User avatar
oldtimestrongman
Topic Author
Posts: 5
Joined: Thu 20 Aug 2020, 18:17
Location: Göteborg

Re: Hade stora förväntningar på Symbaroum

Fri 21 Aug 2020, 21:43

Ja jag skulle älska att spela den kampanjen. Vi får väl se om möjlighet ges någon gång.

Tack för svar

Jag vill hävda att Symbaroum bara blir bättre och bättre ju mer man spelar. Det finns ett stort djup, med många lager och trots många års spelande sker det titt som tätt att vi känner "aha, det är så här det hänger ihop". Törnetronenkampanjen är verkligen episk och kan utan problem ligga till grund för många hundra timmars spelande.
Health can never be separated from Strength
 
ChrilleT
Posts: 145
Joined: Tue 04 Oct 2011, 20:04
Location: Karlskrona

Re: Hade stora förväntningar på Symbaroum

Tue 08 Sep 2020, 10:10

Har varit spelledare till Kopparkronan (3 äventyr), 1 äventyr från äventyrspaket 1 och första delen av stora kampanjen (Väktarens Vrede / Törnetronen) och tycker fortfarande det är riktigt bra. Har förhoppningar att fortsätta med andra delen av Törnetronen som heter Häxhammaren snart.
Trist att det gick som det gick för din spelgrupp. Är tyvärr allt för vanligt att grupper splittras av olika anledningar.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests