Search found 143 matches

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
by Harper
Fri 06 Oct 2017, 01:45
Forum: General
Topic: Skills Opinions!
Replies: 129
Views: 7533

Re: Skills Opinions!

What's Move? Move is for me something that have to do with Agility and not Strength. But perhaps you can enlighten me with what you mean  ;) I agree with you on Heal ranking among Wits but perhaps if Charisma becomes Empathy it makes more sense (see my former post). I have to be honest I don't like...
by Harper
Thu 05 Oct 2017, 21:24
Forum: General
Topic: Skills Opinions!
Replies: 129
Views: 7533

Re: Skills Opinions!

Yep, I've been thinking something similar, too. Or go with something similar to Shadow of the Demon Lord: Strength, Agility, Will, Intellect. Social Skills are classed as a battle of Wills or someone using their Intellect to deceive / convince. That says a lot about that game, lol Yeah, it's pretty...
by Harper
Thu 05 Oct 2017, 20:41
Forum: General
Topic: Skills Opinions!
Replies: 129
Views: 7533

Re: Skills Opinions!

Personally I'm not sure Charisma is as good a fit here as it is in some of Ligan's other games. In a retro game about adventuring and exploring, 'Will' seems like a better fit Yep, I've been thinking something similar, too. Or go with something similar to Shadow of the Demon Lord: Strength, Agility...
by Harper
Thu 05 Oct 2017, 20:38
Forum: General
Topic: Peoples and clans
Replies: 161
Views: 11303

Re: Peoples and clans

TBH, you do come across as "somewhat" abrasive and a know-it-all. Abrasive is based on how you choose to perceive things,  I've noticed over many years of internet, those people who believe their assumptions to be fact get upset the most, Those that are open minded and withhold judgement due to a l...
by Harper
Thu 05 Oct 2017, 10:41
Forum: General
Topic: Peoples and clans
Replies: 161
Views: 11303

Re: Peoples and clans

I would love to see some lizardfolk or reptilian kin. Lizardfolk were part of the big Swedish game that Gulliksson drew for at the time and we have some nice illustration of them by his hand, so it might happen. The big game in Sweden incidently wasn't D&D although that's what I personally started ...
by Harper
Thu 05 Oct 2017, 10:38
Forum: General
Topic: Peoples and clans
Replies: 161
Views: 11303

Re: Peoples and clans

Nope. I feel like we can't have a normal conversation, so let's agree to disagree and move on. Just look at the facts without bias TBH, you do come across as "somewhat" abrasive and a know-it-all. Abrasive is based on how you choose to perceive things,  I've noticed over many years of internet, tho...
by Harper
Thu 05 Oct 2017, 00:29
Forum: General
Topic: Peoples and clans
Replies: 161
Views: 11303

Re: Peoples and clans

So do you want retro fantasy, then it has to be based on classical fantasy
Nope.

I feel like we can't have a normal conversation, so let's agree to disagree and move on.
Just look at the facts without bias
by Harper
Thu 05 Oct 2017, 00:26
Forum: General
Topic: Skills Opinions!
Replies: 129
Views: 7533

Re: Skills Opinions!

@Harper that was in regards to the question what GLHF could mean, I was just saying GLHF could mean good luck have fun, but since it seems kinda odd in that context I added the question mark. ;) edit: GLHF in the good luck.. context is normally used in PvP videogaming as a salute at the start of a ...
by Harper
Wed 04 Oct 2017, 23:00
Forum: General
Topic: Peoples and clans
Replies: 161
Views: 11303

Re: Peoples and clans

I would love to see some lizardfolk or reptilian kin. Lizardfolk were part of the big Swedish game that Gulliksson drew for at the time and we have some nice illustration of them by his hand, so it might happen. The big game in Sweden incidently wasn't D&D although that's what I personally started ...
by Harper
Wed 04 Oct 2017, 22:59
Forum: General
Topic: Peoples and clans
Replies: 161
Views: 11303

Re: Peoples and clans

Albino and blind with a heightened sense of smell, that sounds creepy,  Why not put a cherry on the cake, and say they also eat people?  Nah, ”sounds creepy” is fine. I'm pretty sure we would be as creepy to them. People often care more about kittens than lizards just because the kittens are fluffy...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 15
GZIP: Off