Akhôrahil
Topic Author
Posts: 66
Joined: Tue 28 Jan 2014, 13:58

Titanmakterna - globala?

Thu 27 Feb 2014, 14:07

Hej!

Eftersom jag inte kommer att kunna hålla mig från att stoppa in minst en instans till av teknologiska överlevande från den gamla tiden, så har jag en fråga om titanmakterna. Är tanken att de tre som nämns var globala sammanslutningar? Eller de bara de regionala som är intressanta i det skandinaviska närområdet - två av tre har ju namn från nordisk mytologi, trots allt...

Och ungefär var i publiceringsordningen har ni siktat på att få in modulen/modulerna som handlar mer om titanmakterna?
"Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night."
―Edgar Allan Poe, Eleanora
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Titanmakterna - globala?

Thu 27 Feb 2014, 17:12

Vi har inte spikat exakt hur globala titanmakterna är, men jag skulle åtminstone säga att de är regionala (typ "Nordeuropa"). Detta kommer att utforskas mer framöver - till en början rekommenderar vi att titanmakterna hålls mystiska. :)

Det kommer att komma mer info om titanmakterna steg för steg i samtliga stora expansioner som vi planerar: Genlab Alfa, Maskinasium och Exodus - särskilt i den sistnämnda.
Fria Ligan
 
Akhôrahil
Topic Author
Posts: 66
Joined: Tue 28 Jan 2014, 13:58

Re: Titanmakterna - globala?

Fri 28 Feb 2014, 00:08

OK, tack!

Är Exodus samma eller annat än det som nämns som Ad Astra i regelboken?
"Those who dream by day are cognizant of many things which escape those who dream only by night."
―Edgar Allan Poe, Eleanora
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Titanmakterna - globala?

Fri 28 Feb 2014, 04:20

Påtal om globalt så har jag alltid funderat lite över vad som ligger utanför norra Europa i Mutant. Samtliga varianter av spelet håller ju sig till "Mutantskandinavien".

Frågan kanske blir helfel nu när M0 hittills riktat in sig mer lokalt än något av de tidigare spelen, men kan det ändå finnas en chans att man i någon kommande modul kan få en kort (men ändå överskådlig) bild över resten av klotet?
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Titanmakterna - globala?

Fri 28 Feb 2014, 08:36

OK, tack!

Är Exodus samma eller annat än det som nämns som Ad Astra i regelboken?
Det är två olika moduler, i alla fall som det ser ut just nu i planeringen. Mutant: Exodus är vårt arbetsnamn på modulen som handlar om de icke-muterade människorna.
Fria Ligan
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Titanmakterna - globala?

Fri 28 Feb 2014, 08:37

Påtal om globalt så har jag alltid funderat lite över vad som ligger utanför norra Europa i Mutant. Samtliga varianter av spelet håller ju sig till "Mutantskandinavien".

Frågan kanske blir helfel nu när M0 hittills riktat in sig mer lokalt än något av de tidigare spelen, men kan det ändå finnas en chans att man i någon kommande modul kan få en kort (men ändå överskådlig) bild över resten av klotet?
Inget sånt är spikat, men omöjligt är det inte!
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests