• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Sat 06 Sep 2014, 12:34

Ska bli intressant! Jag hoppas verkligen att det nya Coriolis kan passa mig mer än det gamla. Det saknas verkligen ett schysst Scifi spel på svenska. Jag kan inte förstå hur alver och dvärgar kan få så mycket plats?! :)
Word :)

Sci-fi är väl iofs mkt bredare (min egna åsikt) än standard fantasy så det finns ju mkt fler spelsorter att göra, men samtidigt mkt smalare än alv-dvärg-fantasy och lite högre starttröskel. Mutant: År Noll är ju tx bra sci-fi (åter min åsikt) men utan rymdskepp (än så länge ;) )
Fria Ligan
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Releaseplan?

Sat 06 Sep 2014, 13:36

Jo, det stämmer förvisso.. Ett rollspel som utspelar sig nästa månad är ju Scifi på sätt och vis!

M:0 i rymden har riktigt stark potential! Jag såg "Guardians of the galaxy" häromdagen och är helsåld på att tvättbjörn i rymden är framtiden! :)
Även min gamla favorit comic Lobo ligger nära ett M:0-rymden (till och med rymd-delfinerna får plats!)
Tyvärr är det ju ganska långt kvar till ett sådant släpp! (tror jag?)
 
Johan Ekberg
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Releaseplan?

Tue 14 Oct 2014, 16:11

Ska få ut blogginlägg i veckan är det tänkt.
Detta skrevs för sju veckor sedan...dock så har det fortsatt vara tyst om Coriolis. Förstår att det inte alltid blir som man tänkt förstås. Men vad händer egentligen bakom kulisserna Kosta? Nyfikenheten är stor, så ett litet blogginlägg snart vore inte helt fel. :)
 
daflum
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Releaseplan?

Mon 17 Nov 2014, 13:05

En av mina rollspelsgrupper undrar fortfarande med nostalgisk blick hur det ser ut med Coriolisarbetet? År noll, Symbaroum, Götterdämmerung, Eon och alla andra svenska rollspel får ursäkta men Coriolis är det spel som fortfarande anses ha starkast potential om det bara kom ut lite material ;)
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Mon 17 Nov 2014, 15:03

Tja!

Sitter och skriver på första delen till ikonernas nåd, som kommer bestå av de tre äventyren - Emissarien som försvann, Den kuanska kopplingen och slutligen I skuggan av Xene (men vi kallar hela grejen för ESF). Det hela är tänkt att avslutas med korta scenarioskelett som knyter an till avslutande krokar i ISX och ger möjlighet att spela vidare i hela tredje horisonten till nästa del kommer.

ESF släpps tillsammans med de nya reglerna och en rejält uppdaterade världs/horisontbeskrivning.

2015 är året som gäller.

(Namnen Den kuanska kopplingen och I skuggan av Xene är inte spikade)
Fria Ligan
 
User avatar
SirBulle
Posts: 117
Joined: Tue 25 Feb 2014, 19:10

Re: Releaseplan?

Mon 17 Nov 2014, 15:36

Grymt!
Ser med spänning fram emot detta!
 
Johan Ekberg
Posts: 52
Joined: Mon 22 Apr 2013, 14:08
Location: Skövde

Re: Releaseplan?

Mon 17 Nov 2014, 23:35

Kosta - ska man tolka ditt svar som att inget kommer att släppas till Coriolis förrän nya reglerna kommer?

Kan bli en lång väntan är jag rädd... 2015 kan betyda om två månader eller tretton månader... Fast jag vet ju inte, ni är så hemlighetsfulla kring Coriolis nuförtiden. Eller vill inte säga/lova för mycket kanske. Men jag säger det igen - att i bloggen lägga upp lite inspirerande förhandstittar och uppdateringar av processen kan väl knappast vara annat än bra - för intresset kring spelet? Så har ni ju gjort tidigare med många produkter.

Är Arams Ravin helt ute ur bilden? Sista gången jag frågar om den modulen, sen ger jag upp, jag lovar. ;)
 
daflum
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Releaseplan?

Tue 18 Nov 2014, 13:36

Då blir alltså 2015 Coriolis-året hur mycket de än ogillas att kallas så ;)Låter underbart dock, jag och min grupp speltestar gärna som jag nämnde i det där mailet jag skickade. Att det fortfarande finns ett sådant sug i många grupper säger nog en hel del om potentialen.
 
User avatar
SirBulle
Posts: 117
Joined: Tue 25 Feb 2014, 19:10

Re: Releaseplan?

Tue 18 Nov 2014, 14:48

Jag vill speltesta jag med!
Får jag en sådan möjlighet så kan jag nog tända mitt SL-sug igen! :D
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Releaseplan?

Tue 18 Nov 2014, 15:38

Kul att ni är så entusiastiska - återkommer om just det när tiden närmar sig.
Fria Ligan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests