Pådrift?
Posts: 13
Joined: Wed 10 Feb 2021, 17:21

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Sun 21 Feb 2021, 21:00

Det här är ju svin-äte-mig fornstort. Tackar mjukast både Epex och 27Kilo. Eloge
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Sun 21 Feb 2021, 22:08

Hmm. Min dator anger filen som ett Microsoft Word 97-2003-document och har ändelsen .doc

Använder jag openoffice får jag bara ett tomt dokument, men öppnar jag .rar filen via dropbox ser jag dokumentet som det ska se ut.
(Jaja...)
Jaha det var väldigt konstigt men bra att det funkar nu då!
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Sun 21 Feb 2021, 22:09

Det här är ju svin-äte-mig fornstort. Tackar mjukast både Epex och 27Kilo. Eloge
Jag har samlat ett tag och även djupdykt på gammal forumet med Wayback Machine. Så jag kände att det var dags att dela med mig haha.
 
User avatar
27Kilo
Topic Author
Posts: 26
Joined: Mon 20 Jul 2020, 17:37
Contact:

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Thu 25 Feb 2021, 15:31

Vill tipsa om att de böcker som inte finns till försäljning går att finna på ett litet antal fysiska bibliotek i landet. Fjärrlån kan vara ett alternativ :)
 
User avatar
27Kilo
Topic Author
Posts: 26
Joined: Mon 20 Jul 2020, 17:37
Contact:

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Sat 20 Mar 2021, 18:08

Upptäckte i Slumptabell för muterade djur att det fanns ett tillägg kallat Gotlands Apfolk, som biblioteket saknade! :shock:

Som en god kunskapare gräver jag vidare och hittar en pdf av Fenix nr 1 2010 där tillägget Bokmalar och Ballongfarare hittas, med regler för Guteapor! Filen har delats upp ur tidningen. En variant för spelare, och en med mer SL-info som hamnar i SL-mappen. Inser nu att det blir att gå igenom Fenix tidningar framöver. Här kan hjälp behövas. Djupdyk i gömmorna gott folk!

Lägger även till det engelska formuläret som forumets KimKhan med sin respektive skapat.

______________________
Rättelse, Fenix-materialet fanns i SL mappen. Men det är ganska kassa inskanningar, så nu är i alla fall Bokmalar och Ballongfarare uppdaterat
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Tue 23 Mar 2021, 15:56

Upptäckte i Slumptabell för muterade djur att det fanns ett tillägg kallat Gotlands Apfolk, som biblioteket saknade! :shock:

Som en god kunskapare gräver jag vidare och hittar en pdf av Fenix nr 1 2010 där tillägget Bokmalar och Ballongfarare hittas, med regler för Guteapor! Filen har delats upp ur tidningen. En variant för spelare, och en med mer SL-info som hamnar i SL-mappen. Inser nu att det blir att gå igenom Fenix tidningar framöver. Här kan hjälp behövas. Djupdyk i gömmorna gott folk!

Lägger även till det engelska formuläret som forumets KimKhan med sin respektive skapat.

______________________
Rättelse, Fenix-materialet fanns i SL mappen. Men det är ganska kassa inskanningar, så nu är i alla fall Bokmalar och Ballongfarare uppdaterat
Metaplotten i det Fenixnummret var verkligen helt perfekt för en spinoff till min pågående kampanj. :D
Älskar de andra Fenix-äventyren med. Jag försöker i nuläget få tag på allt Järnringen skrev om riken bortom Pyri.
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Wed 24 Mar 2021, 00:30

Jag har mestadels av Fenix materialet men eftersom jag har flyttat så ligger allt i ett lager och kommer troligtvis vara där ett tag men jag kan lägga upp när jag får tag på grejorna. Finns också material i "Den fjättrade gåsen" men dom här nästan omöjliga att få tag på.
 
Jimmy-Palm
Posts: 2
Joined: Sun 23 May 2021, 11:32

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Sun 23 May 2021, 11:42

Jag har samlat på mig en del saker och försöker presentera det lite snyggt. Det är främst för att jag vill ha det själv men delar mer än gärna med mig:

http://www.jimmypalm.se/roleplaying/Mut ... tantUA.php

// Jimmy
 
User avatar
Epex
Posts: 71
Joined: Sat 16 Feb 2019, 20:28
Contact:

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Sun 23 May 2021, 12:38

Jag har samlat på mig en del saker och försöker presentera det lite snyggt. Det är främst för att jag vill ha det själv men delar mer än gärna med mig:

http://www.jimmypalm.se/roleplaying/Mut ... tantUA.php

// Jimmy
Mök vilket arbete! Man tackar det här ska letas igenom!
 
Jimmy-Palm
Posts: 2
Joined: Sun 23 May 2021, 11:32

Re: Det stora MUTANT:UA biblioteket!

Sun 23 May 2021, 16:37

Tackar. Leta på.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests