• 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Fri 04 Apr 2014, 08:21

Reliker i Coriolis är superteknologi från en fallen epok vill jag minnas? :D
Det blir mer av det, både portalbyggarnas under och fraktionsteknologi - fraktek.
Fria Ligan
 
Oreh
Posts: 26
Joined: Tue 02 Apr 2013, 22:18
Location: Göteborg

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Wed 15 Oct 2014, 18:01

Rymdråttor

Läste inlägget om varelser i horisonten och insåg att det inte omnäms särskilt mycket om djur överhuvud taget i spelet.

Det är ju tänkbart, för att inte säga troligt att zeniterna tog med sig en hel del djur från jorden när de for.

Lika sannolikt är det att de förstkomna gjorde på samma sätt när de befolkade TH en gång i tiden.

Vad är det mest troliga arterna att ta med sig till en avlägsen stjärna?
Och vilka hus- bruksdjur ser man idag i de gamla civilisationerna?

Djur som känns Coriolis
Struts!!! Föda, vanliga
Vildhöns: föda, nytto, vanliga
Små apor: sällskap, vanliga
Egypiskkatt: sällskap, vanliga
Ödlor: sällskap, föda, nytta, vanliga
Ormar: föda, råttfångare, statusdjur
Småfåglar: estetisk,föda, vanliga i exo-lokaler
Schakaler: jakt/strid, sällskap, ovanliga
Byrackor: skadedjur, sällskap, vanliga i atmosväriska miljöer
Getter: föda, nytta, vanliga
Akvariefisk: estetisk, föda, exklusiva
Sköldpaddor: sällskap, föda, vanliga
Insekter: föda, forskning, nytta (renhållning)
Spindel-/skaldjur: föda, vanliga.

Tredje horisonten befolkas också av lokala arter som de förstkomna haft med sig eller som levt på en av de trettiotvå världarna. Den första kategorin är i många fall djur från jorden och i mer sällsynta fall från första och andra horisonten. Gemensamt för de båda är att de ofta är genslöjdade för en specifik miljö eller uppgift. Dromedonen på Lubau är ett bra exempel.
Många av djur som lever i negativ-G (gravitation som avviker från Kua-standaden) är stora och ser bräckliga ut, en direkt följd av att skelettet och muskulaturen inte behöver vara lika kraftigt.
Djurarter från världar med positiv-G är på omvänt vis bastanta, låga/korta och ofta långsamma.

Detta gör att djur och boskap inte är en lämplig handelsvara mellan stjärnsystemen, annat som kött eller pälsar och skinn. Ibland kan en art vara ett sällskapsdjur på en värld och samtidigt en delikatess på en annan. Tjuvskytte är därför en lukrativ sysselsättning som hotar flera av THs mångfald.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Mon 24 Nov 2014, 23:57

Något sent, men ändå ;)

Klart vi ska lyfta fram mer av husdjur som ger must till settingen. Apor finns det i flera alster och utkast, liksom sångfåglar, men mer ska det blir - tack för den inputen! :D
Fria Ligan
 
User avatar
Lightshy
Posts: 86
Joined: Mon 18 Jun 2012, 11:59

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Sat 17 Jan 2015, 00:15

Jag vill se fler illustrationer av saker som hur ser en i Coriolis Gardet eller en Lama gängmedlem ut.
Lite mer konkreta illustrationer men ändå i samma fantastiska still som tidigare. Men inte bara på personer, utan kanske specifika platser. Som hur det ser ut när man sitter i ett av båsen på Wahibs eller handlar på Kryddtorget.
Illustrationer som bygger stämning men ändå är bundet till specifika saker knutna till rollspelsvärlden och som bygger den. Ge oss det där som saknades i första utgåvan där alla blev förtrollade av stämningen och "looken" men ingen visste hur världen skulle se ut eller vara.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Sat 17 Jan 2015, 00:47

V i har ju en hel del bilder som passar in på det du säger till del. Tar med oss det. Ang Wahibs så antar jag att en av framsidan till Wahibs-pdf:en är exempel på Wahibs.

http://frialigan.se/spel/coriolis/ladda-ner/
Fria Ligan
 
User avatar
Lightshy
Posts: 86
Joined: Mon 18 Jun 2012, 11:59

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Sat 17 Jan 2015, 15:29

Jag tog Wahibs som ett ex. eftersom det är en etablerad plats.

Det jag ville få fram var att ni kan använda er av bilder istället för ren text för att beskriva saker. Ett annat grepp helt enkelt, istället för långa tunga textstycken. Många orkar inte eller kan inte (lässvårigheter etc.) ta till sig text på samma sätt som en bild.
Det som fångade mitt intresse för Coriolis från början var ju framförallt de magiska bilderna, som fick fantasin att sticka iväg. En bild kan ju säga mer än tusen ord. Och bilderna är ju faktiskt det som varit Coriolis främsta styrka från första början och fått det att stå ut från andra rollspel. Jag är rädd att det kan försvinna.

En grej till jag tänkte på var om ni kunde bygga upp en bildbank med personportträtt (dvs bilder) för nedladdning. Bilder som man kan använda för att ge Npc eller spelarnas egna karaktärer ett "ansikte" som ändå håller sig till Coriolis stil.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Tue 20 Jan 2015, 00:32

Vi använder oss så klart av bilder, som nämnts för länge sedan på bloggen fann vi tillslut den gamla bildbanken, så det finns en hel del bilder som aldrig publicerats. Vi ska också ha nya bilder till Ikonernas nåd och den nya horisontendelen i regelboken, som jag lovar blir smaskig - allt är nyskrivet eller kraftigt expanderat från det gamla :)

Porträtt har vi tänkt på, men jag kan inte svar på rak arm när eller om vi hinner med det direkt.
Fria Ligan
 
User avatar
Lightshy
Posts: 86
Joined: Mon 18 Jun 2012, 11:59

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Tue 20 Jan 2015, 21:18

Det sista var bara en bonus. Jag tänkte på de bilder ni använt i POD böckerna & Fenix artiklar. Plus kanske några till? Bara som en kul extra grej.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Topic Author
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Fri 23 Jan 2015, 00:13

Vi är på, får se vad vi kan få till i horisontenboken.
Fria Ligan
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: Vad vill ni ha mer av i Coriolis?

Mon 27 Jul 2015, 18:22

Mina önskemål är:
1. Det måste innehålla revolvrar, eller vapen som designmässigt ser ut som revolvrar. Inte laserpistoler dock..!!
Jag lovar, inga laserpistoler, men nån gammal relik med roterande magasin kan säkert finnas :)
Nu när det börjar närma sig på riktigt! :)
Sitter och bläddrar i mitt ex av gamla Coriolis och jag önskar verkligen att "primitiva skjutvapen" kan inkludera lite mer kul, typ revolvern! :)
Det hade vart kul om det fanns fördelar med vapen ur denna kategori, ex. lättare att reparera, mindre benägna att gå sönder, storleken kanske (med tanke på hur överdimensionerade vapnen är i gamla boken)... Inte bara priset.

Samt, eftersom det redan är markanta skillnader mellan kulturer i Coriolis, så önskar jag massor av info om detta! Matkultur, klädkultur, subkulturer, genmanipulering av kolonisationer på olika planeter för att stärka överlevnadschanserna i extrema klimat etc? (Tror jag läst någonstans?)

Slutligen vill jag ha en massa coola svävarfordon. "Motorcykelgäng" på svävarcyklar så är ni hemma sen! :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests