Guendolin
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Wed 02 May 2012, 13:47

Som rubriken säger så efterfrågar jag rollformulär som det går att fylla i på datorn. Just därför att jag behöver det är för att jag jag ska spelleda på Lincon och jag skulle vilja att spelarna får se hur "det riktiga" formuläret ser ut.

Går detta att fixa lätt?

PS: Hur går det med tryckningen?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Wed 02 May 2012, 18:33

Det är Christian som kan det där bäst och jag ska kolla med honom, tyvärr tror jag inte att det går supersnabbt att fixa. Men det vore helt klart en bra grej!
Fria Ligan
 
Sakara
Posts: 138
Joined: Mon 13 Jun 2011, 17:50

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Thu 03 May 2012, 17:22

Jag kommer att ordna ett sådant forumlär när jag får tag i mitt ex av Svavelvinter. När det blir är en annan sak. kan dröja till Juni om de vill sig illa.
 
Guendolin
Topic Author
Posts: 69
Joined: Sat 09 Apr 2011, 16:12

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Thu 03 May 2012, 23:58

Problemet är "borthaxxat" genom att jag manuellt har lagt in kommentarer på varje plats. Tog sin lilla tid och ser inte så där perfekt ut men det fungerar tills vidare.

Dock tycker jag att det är något som bör fixas även om det inte går att göra snabbt. Var så trevligt att man kunde göra det till Mutant.
 
User avatar
Chrystiof
Site Admin
Posts: 115
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:22

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Fri 04 May 2012, 11:59

Det var ett tag sen jag gjorde sådana PDF:er men jag ska kika på det så snart tid ges. Har fullt upp med slutspurten på regelboken just nu...
Fria Ligan
 
User avatar
Hopeless
Posts: 27
Joined: Wed 04 Apr 2012, 11:14

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Sat 05 May 2012, 08:46

Med Adobe Acrobat [x] Pro går det alldeles utmärkt att göra forms för att fylla i. Problemet just nu är att vi vet ju inte om rollformular_standard.pdf som följde med betareglerna är det slutgiltiga och man vill ogärna ha gjort jobbet i onödan...
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Sat 05 May 2012, 09:47

Det låter ju utmärkt! Rollformuläret har putsats en liten aning, ska se om vi inte kan lägga upp senaste version ganska omgående...
Fria Ligan
 
Bladerunner_35
Posts: 94
Joined: Tue 24 Apr 2012, 18:46

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Sat 05 May 2012, 10:51

Det låter ju utmärkt! Rollformuläret har putsats en liten aning, ska se om vi inte kan lägga upp senaste version ganska omgående...
Apropå rollformuläret, jag har undrat varför inte tetraedern används i formspråket runt bloden istället för en cirkeln? Är det svårt att genomföra grafiskt?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Sat 05 May 2012, 23:38

Well, det är egentligen Christian som borde svara på detta, men jag gör ett försök.
Kruxet är att tetraedern är en tredimensionell form, som är svår att återge i 2d på ett tydligt sätt. En triangel blir helt fel, och en kvadrat likaså. Vi valda att satsa på funktion i stället för form i detta fall!
Fria Ligan
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Sat 05 May 2012, 23:41

Kruxet är att tetraedern är en tredimensionell form, som är svår att återge i 2d på ett tydligt sätt.
Argonds animister ställs förmodligen inför samma problem och jag kan tänka mig att de använder cirkeln som tvådimensionell symbol på exempelvis tyger eftersom den symboliserar något fullbordat.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests