• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
 
User avatar
Corporal Clegg
Posts: 41
Joined: Fri 16 May 2014, 13:23

Re: CORIOLIS - ERRATA

Fri 16 Sep 2016, 20:53

I horisontenboken finns ett par frågetecken att räta ut, på sidan 53, i tabellen för "Nöjesresor och pilgrimsmål", resultat 25-26 samt 31-32. Saknar angivelse för var "Arjjatberget" och "Kensas trappa" finns någonstans.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 17 Sep 2016, 09:24

I horisontenboken finns ett par frågetecken att räta ut, på sidan 53, i tabellen för "Nöjesresor och pilgrimsmål", resultat 25-26 samt 31-32. Saknar angivelse för var "Arjjatberget" och "Kensas trappa" finns någonstans.
Det är nu inlagt i erratan ovan :)
Fria Ligan
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 17 Sep 2016, 20:01

Önskemål för layout av pdf:en: Skulle ni kunna designa den för samma format som boken så att man kan skriva ut sidorna och sticka in i boken?
Separata sidor per kapitel vore extra bonus!

(Alternativt som lappar man kan klippa ut och klistra in över tidigare text i boken, men det kanske blir lite väl meckigt och inte fungera på alla ställen..?)
 
Qui
Posts: 14
Joined: Mon 02 Jan 2012, 22:17
Location: Göteborg

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sun 18 Sep 2016, 16:24

Har lite funderingar som kanske bör inkluderas i erratan.

Nattsikte sid 144
Nattsiktet som finns beskrivet på sid 144 saknas i listan på sid 145.

Ficklampa
I utrustningskategorin överlevnad och kolonisation (sid 133ff) finns en primitiva ljuskälla oljelampan och den avancerade motsvarigheten termalfacklan borde det inte finnas en ordinär variant också: ficklampa/strålkastare? Skulle även vilja se "ficklampa" som ett vapentillbehör.  :P

Primitiv omladdning sid 144
Kostar verkligen en primitiv omladdning till ett enkelskottsvapen 50 birr? 100 birr för långbössan och 50 för varje omladdning?  :shock:

Bandolär sid 143 och 145
3000 birr för ett bälte med fickor utan regelteknisk fördel känns väldigt dyrt...

Termostatisk dräkt vs Pilotdräkt sid 137 och 157
Har den termostatiska dräkten någon fördel, som att den t.ex. kan bäras under en annan rustning, jämfört med pilotdräkten?
Jämför man dom rakt upp och ner så:
                   Pilotdräkt                  Termostatisk dräkt
Skydd                1                                    0
Pris                   500                              1100
Övrigt         Termostatisk dräkt     Termostatisk dräkt
 
roney
Posts: 17
Joined: Tue 14 Jun 2011, 14:58

Re: CORIOLIS - ERRATA

Tue 04 Oct 2016, 22:37

Jag hoppas att man som backer även får nya PDF:er på hela böckerna med alla fel korrigerade och inte bara en errata PDF. När det var så mycket fel känns det som om vi backare är värda det.
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: CORIOLIS - ERRATA

Wed 05 Oct 2016, 01:00

Jag hoppas att man som backer även får nya PDF:er på hela böckerna med alla fel korrigerade och inte bara en errata PDF. När det var så mycket fel känns det som om vi backare är värda det.
Instämmer i att detta vore mycket trevligt!
(Blir faktiskt mest att jag slår i pdf:en om det är något som behöver kollas under spel..)
 
User avatar
Krönikören
Posts: 819
Joined: Sat 01 Mar 2014, 13:43

Re: CORIOLIS - ERRATA

Wed 05 Oct 2016, 16:32

S49, SOLDAT
Korrigering: Bland utrustningsvalen står det "Spränggranat". Jag antar att det ska vara "Splittergranat"?
I utrustningslistan står det att Spränggranat kräver kastare!
 
Qui
Posts: 14
Joined: Mon 02 Jan 2012, 22:17
Location: Göteborg

Re: CORIOLIS - ERRATA

Wed 05 Oct 2016, 22:10

Vingdräkt sid 139 & 142
Vingdräkten som står beskriven på sid 142 saknas i listan på sid 139 och saknar därmed pris.
 
User avatar
Gråskägg
Posts: 238
Joined: Wed 29 Jan 2014, 00:26
Location: Territorierna

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 08 Oct 2016, 19:51

Coriolisförbannelsen lever vidare, nu med korrfel även i Det döende skeppet trots löften om bättring. Jag har full förståelse och sympati för Ligans situation som semi-professionella utgivare, men som konsument förväntar man sig trots allt en färdig och genomarbetad produkt. Visst är Coriolis snyggt att titta på och regelsystemet känns stabilt, men den växande mängden errata tynger ner intrycket.
Jag hade läst igenom regelboken och var halvvägs igenom Horistontenboken (och jag saknade verkligen tygbanden) när jag började inse att produktionen hade fler hål än en schweizerost och läsningen kom av sig. Nu har jag lagt böckerna åt sidan i väntan på errata-pdf:en. Som en person i min närhet sade: "Hade det varit en bil hade den redan blivit återkallad." Uppenbarligen har den som är ansvarig för projektet inte gjort sitt jobb och jag har som ni kan se svårt att dölja min besvikelse, inte minst efter att ha lagt en ansenlig peng på Kickstarterkampanjen. Nåväl. Rant over.
Slutstation Hökarängen - avstigning för samtliga passagerare!
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Topic Author
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: CORIOLIS - ERRATA

Sat 08 Oct 2016, 23:29

Vi kan bara instämma i att Coriolis inte har nått upp till den kvalitet som vi kräver av oss själva, och som ni verkligen har rätt att kräva.

Vi tycker fortfarande att nya Coriolis är väldigt mycket spel för pengarna - reglerna är stabila, settingmaterialet är omfattande, designen är toppklass och lådan är minst sagt välmatad - men mängden småfel i delar av regelboken är fullständigt oacceptabel. Att fel smög sig in även i Döende skeppet är minst sagt pinsamt.

På grund av allt detta håller vi nu på att skapa en ny process för hur texter till Coriolis produceras, redigeras och kontrolleras. Vi tror och hoppas att ni kommer att märka en rejäl förbättring fortsättningsvis.
Fria Ligan
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest