• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Sat 02 Jul 2016, 01:38

Startboxen har ju ett "The 100"-inslag.
I övrigt en bra och inspirerande serie; lite för mycket "teen drama" som en kanske (?) vill hålla borta från sin Ark.
 
Oddball_E8
Posts: 447
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Sat 02 Jul 2016, 10:19

Startboxen har ju ett "The 100"-inslag.
I övrigt en bra och inspirerande serie; lite för mycket "teen drama" som en kanske (?) vill hålla borta från sin Ark.
Jag spolar förbi all teen drama crap som de har :P

Ser den enbart för inspiration till Mutant mer eller mindre.
 
Nibbleberget
Posts: 69
Joined: Tue 17 May 2016, 11:51

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Mon 04 Jul 2016, 01:42

Jag spolar förbi all teen drama crap som de har :P

Ser den enbart för inspiration till Mutant mer eller mindre.
Väldigt mycket spolande...

För att gå tillbaks till trådens ursprungliga ämne och människan så skulle jag verkligen uppskatta ett zonkompendium (eller iallafall del av ett sådant) om att spela som en av MO:s intressantaste "raser"/klasser nämligen zongasten! :3
Vem är zongasten? Hur bor dom? Hur organiserar dom sig? Och vad kallar dom sig själva?
 
Oddball_E8
Posts: 447
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Mon 04 Jul 2016, 22:01

Jag spolar förbi all teen drama crap som de har :P

Ser den enbart för inspiration till Mutant mer eller mindre.
Väldigt mycket spolande...

För att gå tillbaks till trådens ursprungliga ämne och människan så skulle jag verkligen uppskatta ett zonkompendium (eller iallafall del av ett sådant) om att spela som en av MO:s intressantaste "raser"/klasser nämligen zongasten! :3
Vem är zongasten? Hur bor dom? Hur organiserar dom sig? Och vad kallar dom sig själva?
Som jag ser det så är zongast ett samlingsnamn på alla överlevare som inte är från en ark eller liknande.

De flesta har liknande drag: De är bleka ock klarar inte av direkt solljus (troligtvis för att de spenderar mestadelen av sitt liv i skyddskläder eller liknande för att klara av rötan).
De är generellt inte långlivade och de "äldsta" är runt trettio.
De har ett förbistrat språk på grund av bristande (eller icke-existerande) utbildning.
De är ytterst aggressiva mot alla främlingar, vilket vuxit fram ur faran att bo och leva i zonen.
Vad de kallar sig beror på vilken "stam" de kommer från. Om man läser Kaknäs sista band finns det flera större stammar i stockholms området.

En bra beskrivning av hur zongastar lever och bor finns i "för en handfull vatten" zonsektorn. 

Generellt sett så kan man etablera handel och liknande med dom, men man måste ha turen att lyckas kontakta dom utan att våld sker (vilket inte är lätt), eller att fullständigt dominera dom i en konfrontation (inte heller lätt).

Se dom som "grounders", fast mycket mer primitiva i utbildning, språk och kultur.
 
User avatar
Jurij 1138
Posts: 329
Joined: Fri 29 Apr 2011, 09:15
Location: Zonen på Öarna

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Mon 04 Jul 2016, 22:57

Min syn på hur zongastarna ser ut:
Image
________________________
Meka Extraordinaire
 
Mikethebike
Posts: 63
Joined: Thu 01 May 2014, 17:51

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Tue 16 Aug 2016, 15:19

Är det tänkt att kickstartern för Exodus ska börja nu i september eller oktober eller blir det senare? 
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Wed 17 Aug 2016, 20:34

Är det tänkt att kickstartern för Exodus ska börja nu i september eller oktober eller blir det senare? 
Just nu siktar vi på oktober. Fick just en leverans av nya bilder från Reine Rosenberg. RIKTIGT grymma! Ser fram mot att visa upp dem för er!
Fria Ligan
 
User avatar
baylox
Posts: 176
Joined: Fri 28 Feb 2014, 13:15

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Thu 18 Aug 2016, 10:12

Just nu siktar vi på oktober. Fick just en leverans av nya bilder från Reine Rosenberg. RIKTIGT grymma! Ser fram mot att visa upp dem för er!
Det låter bra (för min ekonomi) med oktober! :D Ser fram emot utvandringen.
Titta vad jag gjort! / Things I've created:
Coriolis - talanger och referensmaterial
Symbaroum - Unsung Heroes of the Abomitorium
Ur Varselklotet/TftL - mysterier & spelböcker
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Fri 19 Aug 2016, 15:26

Själv hoppas jag på mest fokus på människan ute i ödemarken, än överlevande enklaver och rymdstationen.
Vill behålla den apokalyptiska känslan och det dagliga slitet för överlevnad.
Hellre rost och slitna hemmabyggen än skyddsdräkter, strålvapen och svävar fordon.
 
Mikethebike
Posts: 63
Joined: Thu 01 May 2014, 17:51

Re: Människor - Exodus / Förslag?

Sun 21 Aug 2016, 20:46

Är det tänkt att kickstartern för Exodus ska börja nu i september eller oktober eller blir det senare? 
Just nu siktar vi på oktober. Fick just en leverans av nya bilder från Reine Rosenberg. RIKTIGT grymma! Ser fram mot att visa upp dem för er!
Det låter utmärkt så att man hinner återhämta sig lite efter sommarens extravaganser. 
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest