Earl
Topic Author
Posts: 2
Joined: Mon 29 Apr 2024, 08:25

SL behöver lite hjälp •SPOILER•

Mon 29 Apr 2024, 08:51

Hej!
Detta är en fråga som rör SL och RP bör låta bli att läsa för att undvika spoilers!

Min grupp klarade med nöd och näppe ta sig ut från Fjällhotellet med ROBDES-karbinen och skall bege sig till helikoptern. Dessvärre säger RP som har ROBEDS-karbinen att han inte vill lämna ifrån sig vapnet till Truffaut. Det lät ungefär så här "Björnen kan glömma att han får den här, den är min nu!"

RP med ROBEDS-karbinen flydde först och är i nuläget själv, det kan hända att de övriga i gruppen lyckas övertala honom när/om de återförenas. Men om så inte är fallet vet jag inte riktigt hur jag skall agera i detta läget.

Jag förutsätter att Truffaut vet att RP har ROBDES-karbinen, om han tänker dölja att han har den och lyckas är problemet mindre.

Truffaut kommer naturligtvis först försöka övertyga RP om vikten att han får ROBDES-karbinen, men om RP vägrar vad gör Truffaut då?
Ska jag låta RP behålla ROBDES-karbinen eller ska Truffaut kräva den av RP, med risk för att det blir konflikt?

Någon som har erfarenhet av detta eller några förslag på hur jag som SL bör agera i detta läge?

Tack på förhand!
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4464
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: SL behöver lite hjälp •SPOILER•

Mon 29 Apr 2024, 10:55

Nu är väl kanske inte Robdes-karbinen i sej så viktig (RP:a kommer ju få tillbaks den senare) men det kommer ju påverka hur Truffaut ser på RP:a. Antingen så kan man ju bara köra vidare men med den skillnaden att RP:a inte kommer att få någon hjälp framgent utav övriga medlemmar i upproret.

Ett annat alternativ är att låta Truffaut Dominera RP och om Truffaut vinner (Truffaut har ju hög rang och är inte dålig i Dominera) så måste RP:n ge Truffaut karbinen. Även här så kommer ju RP:s rykte vara naggat i kanten, vilket kan ha viss påverkan senare.

Personligen så skulle jag låta Truffaut Dominera RP:n.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Earl
Topic Author
Posts: 2
Joined: Mon 29 Apr 2024, 08:25

Re: SL behöver lite hjälp •SPOILER•

Mon 29 Apr 2024, 15:33

Precis så har jag tänkt, karbinen i sig är inte så viktig p.g.a. att de får den senare. Det är mer principen att de eventuellt kommer skapa en konflikt mellan sig och upproret. Jag vill ändå att Truffaut ska stå på sig och vilja ha den, för det var uppdraget, däremot vill jag inte att det ska splittra gruppen och upproret allt för mycket.

Jag får helt enkelt hoppas på att de försöker dölja att de hittat karbinen. Annars kommer Truffaut dominera för att få sin vilja igenom!

Tack för din input, det hjälpte mig att ta beslut om vad jag ska göra nästa spelmöte.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests