Byrax
Topic Author
Posts: 1102
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Wed 27 Sep 2023, 03:09

Det är verkligen leverans utifrån vad jag önskade! Snabbläst betan. Love it
 
Sutaomiiru
Posts: 59
Joined: Sun 17 Jul 2016, 12:10
Location: Vid Maskinfältet i Musközonen

Re: Ad Astra - spekulationer

Fri 29 Sep 2023, 20:14

Jag köpte spelet verkligen direkt när jag fick reda på att den fanns tillgänglig, och några kapitel in måste jag se att det verkligen ser lovande ut och att jag ser fram emot att spelleda det!

Men för att ha något kul att diskutera här undrar jag om alla andra också väntat duktigt på Ad Astra i dessa år, eller om det några som har hållit i kampanjer som sina egna tolkningar av Ad Astra. Och om ni har kört på egna tolkningar hoppas jag att ni vill dela med er vad ni hittat på.
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1102
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Sun 01 Oct 2023, 18:19

Vill inte tynga betatesttråden, men skulle uppskatta någon form av mån- & planetöversiktskartor, där de olika äventyrsplatserna är utmarkerade. T ex var ligger Marinerdalen på Mars, Selene på Luna osv. Dessa kan vara enkla.
 
User avatar
ulmus
Posts: 27
Joined: Fri 27 Nov 2015, 14:58

Re: Ad Astra - spekulationer

Sun 01 Oct 2023, 21:17

Jag kan ge lite input till hur jag tänkte när jag skrev. Marinerdalen är ju inte svår att hitta på en karta, men är otroligt stor (4000 km lång!). Kupolstaden är tänkt att ligga i norra delen för att matcha mot Mars ekvator (ungefär, lite poetic license…). Den delen kallas Ophir Chasma https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ophir_Chasma

Selene är lite mer ospecifik, men i den mån det är relevant har jag tänkt mig någonstans på månens sydpol, i närheten av Shackleton-kratern https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shackleton_(crater) (som figurerar i For All Mankind bland annat).
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1102
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Ad Astra - spekulationer

Mon 02 Oct 2023, 10:02

Tackar! Om det går, kanske slänga med enkla översiktsbilder på planeterna med positioner på äventyrsplatser utmärkta i de nedladdningsbara kartdelarna sedan? Fattar att det är för sent för sånt iom tryckningen nu, men hoppas att Kim kan få fram några enkla planetöversikter på sikt!
 
User avatar
ulmus
Posts: 27
Joined: Fri 27 Nov 2015, 14:58

Re: Ad Astra - spekulationer

Mon 02 Oct 2023, 12:53

Det tror jag tyvärr inte ligger i korten under här skedet, men det är så klart en fråga mer för Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest