User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4467
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Foundry VTT

Wed 26 Jul 2023, 14:24

Hej ni som uppenbart är mycket smartare än jag.
Hur får man färdigheter att bli Tränade? Jag lyckas inte. :oops:
Jag lyckades efter många om och men komma på att man hämtar allting från Items/artiklar och drar in det på rollformuläret.
Men när jag drar in en färdighet till fältet Tränade färdigheter så läggs det bara till en ny i färdighetslistan.
Editera skulle man tydligen inte göra, och inte heller klicka i rutan bredvid färdigheten.
Kan någon vara så snäll och berätta?

Många tack på förhand.
Du editerar färdighetsvärdet i färdighetslistan. Alla färdigheter som är högre än baschansen kommer att bli listade under tränade på första fliken.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Tileann
Posts: 8
Joined: Tue 25 Jul 2023, 19:40

Re: Foundry VTT

Wed 26 Jul 2023, 14:47



Du editerar färdighetsvärdet i färdighetslistan. Alla färdigheter som är högre än baschansen kommer att bli listade under tränade på första fliken.
Jag tackar och bockar.
 
User avatar
Broffe
Posts: 11
Joined: Tue 06 Aug 2019, 09:14

Re: Foundry VTT

Sun 30 Jul 2023, 17:04

Är det någon specifik ordning som man ska installera modulerna i? Ny till foundry och får endast in engelska regler trots swedish core, svenska språk inställt och drakar och demoner - grundspelet installerat. Testat att kopiera url direkt in i add-module tricket utan lycka. Hälp mee

Uppdatering
Den senaste uppdateringen 1.0.0 fungerar inte för mig, installerade 0.0.3, osäker på vad som skiljer de två versionerna åt. men nu kan jag se reglerna osv på svenska iaf :D
 
User avatar
Lus
Posts: 4
Joined: Thu 18 Aug 2022, 07:13
Location: Varberg, Sweden

Re: Foundry VTT

Mon 31 Jul 2023, 12:51

Är det någon specifik ordning som man ska installera modulerna i? Ny till foundry och får endast in engelska regler trots swedish core, svenska språk inställt och drakar och demoner - grundspelet installerat. Testat att kopiera url direkt in i add-module tricket utan lycka. Hälp mee

Uppdatering
Den senaste uppdateringen 1.0.0 fungerar inte för mig, installerade 0.0.3, osäker på vad som skiljer de två versionerna åt. men nu kan jag se reglerna osv på svenska iaf :D

Jag upptäckte detta precis med när jag satt och installerade. Om ni vill ha den svenska versionen i 1.0.0 så kan ni klistra in följande i Manifest URL när ni importerar moduler (längst ner i dialogrutan).
https://foundrymodulesbucket.s3.eu-north-1.amazonaws.com/dragonbane-grundspel/dragonbane-grundspel-1.0.0.json

Någon som vet vem jag kan pinga för att anmäla att det är fellänkat i Foundry VTT's bibliotek?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4467
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Foundry VTT

Mon 31 Jul 2023, 18:41

<>
Någon som vet vem jag kan pinga för att anmäla att det är fellänkat i Foundry VTT's bibliotek?
Foundry har en discord där FL har en kanal: Foundry VTT discord
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Lus
Posts: 4
Joined: Thu 18 Aug 2022, 07:13
Location: Varberg, Sweden

Re: Foundry VTT

Tue 01 Aug 2023, 13:19

<>
Någon som vet vem jag kan pinga för att anmäla att det är fellänkat i Foundry VTT's bibliotek?
Foundry har en discord där FL har en kanal: Foundry VTT discord
Grymt! Tusen tack! Såg att dom hade uppdaterat till korrekt manifest sent igår. Så det problemet var redan löst.
 
RobTheFalcon
Posts: 6
Joined: Tue 22 Jan 2019, 22:05

Re: Foundry VTT

Sun 27 Aug 2023, 16:48

Är det någon som fått till (om ens möjligt) att rollformuläret är på svenska? T.ex färdigheterna är på svenska men det står t.ex Willpower, Kin, Bane, Boons m.m.
 
patrikp
Posts: 45
Joined: Thu 01 Sep 2022, 12:34

Re: Foundry VTT

Tue 05 Sep 2023, 06:45

Är det någon som fått till (om ens möjligt) att rollformuläret är på svenska? T.ex färdigheterna är på svenska men det står t.ex Willpower, Kin, Bane, Boons m.m.
Game Settings -> Configure Settings -> Language Preference -> Svenska
Se även https://foundryvtt.com/packages/lang-sv för att få hela Foundry på svenska (inte bara DoD).

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest