Jens go game
Topic Author
Posts: 299
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Initiativkort

Sun 19 Feb 2023, 23:07

Jag har haft mitt M0 länge på bokhyllan. Men nu ville min 16 årige son, några kompisar till honom och en av deras pappor att vi skulle dra igång Mutant. Så jag plockade ner spelet. Vi slog upp karaktärer. Efter att vi skulle köra en teststrid för att dema reglerna gick jag igenom högar av av hot kort, mutationskort, insiktkort till robotar, artefakter för att hitta de där tio Initiativkorten som alltid finns i FL-spel. Sen fattade jag att FL inte ännu hade infört dessa kort utan man skulle slå en bökig T6. Det är ju lite omodernt så vi tog och lånade från ett annat av FL-spel. Funkade fin fint. Men det finns framförallt en mutation i grundreglerna Hyperreflexer som funkar dåligt. Jag tänkte husregla lite, för 1MP så får man automatiskt 1:an annars kan man dra tre kort om man har Hyperreflexer och välja bästa. Någon som tror det blir bra? Eller som kanske har en bättre idé?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4465
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Initiativkort

Sun 19 Feb 2023, 23:25

I Mutant: Hindenburg så får man dra ett extra kort per poäng man spenderar, upp till tre kort. Man väljer vilket man vill ha och blandar in de andra igen. Den är förstärkande och kan kombineras med talangen Snabba Reflexer (som förmodligen heter något annat i MÅ0). Snabba Reflexer för att man får dra två kort och välja vilket man vill ha och det andra korten blandas in igen.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 299
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Initiativkort

Tue 21 Feb 2023, 21:33

Tack för svar. Jag har Hindenburg men inte öppnat den eftersom jag aldrig kommit dit med någon språkgrupp än. Finns det med kort till Hindenburg? Men det låter som jag är på rätt väg i varje fall
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4465
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Initiativkort

Tue 21 Feb 2023, 21:36

Tack för svar. Jag har Hindenburg men inte öppnat den eftersom jag aldrig kommit dit med någon språkgrupp än. Finns det med kort till Hindenburg? Men det låter som jag är på rätt väg i varje fall
Det finns inga kort gjorda för spelet. Spelet hänvisar till att man använder 10 vanliga spelkort.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest