Uroboren
Topic Author
Posts: 11
Joined: Sun 21 Mar 2021, 22:07

Mystiska krafter och talanger

Sat 05 Feb 2022, 18:57

Hej. Jag har funderat över att mystiska krafter är den enda färdigheten som saknar en beskrivning av hur den används utan att kopplas till en mystisk talang. Trots det dyker förklaringar kring Bokor och Djinni som relaterar till krafter utan att jag kan hitta en talang som kan göra det som beskrivs. Ex ”När djinnen är i fysisk form tar den skada som vanligt. I sin sanna skepnad skadas den bara av mystiska krafter, eld och helgade föremål” eller ” BOKORGIFT: Med en MP kan bokor få offret för ett bett (som gett skada) att falla i en djup koma och sakta dö, för att sedan vakna som bokor. Med MEDIKURGI och tillgång till ett traumalabb kan denna process stoppas, liksom med MYSTISK KRAFT eller heliga talismaner.” Och ” Djanna kan skadas av mystiska krafter, helgade talismaner och eld, något någon med horisontens kulturer känner till.”

Horisontens kulturer däremot är en färdighet som beskrivs användbar att driva ut Djinn som besitter människor likt talangen exorcism.

Förslag på vad mystiska krafter kan användas till mottages.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Mystiska krafter och talanger

Wed 06 Apr 2022, 16:00

Hej!

Lite svar på dina funderingar (om än sent).
Horisontens kulturer kan användas för att veta om olika djinni och mörkervarelser kan fördrivas, men själva exorcismen är en mystisk talang.
Mystiska krafter har som du säger ingen annan beskrivning än att den har talanger som effekt. I äventyr finns andra talanger som kan påverka mörkervarelser eller bota mystiska åkommor - men du kan så klart säga att färdigheten kan användas som Medikurgi om du vill.

Håller med om att det kan förtydligas och tar med mig det. Hoppas det hjälpte?
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests