BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Återfå GE

Sun 13 Sep 2020, 18:07

Jag kanske har läst slarvigt, men hittar inga regler för hur man återfår GE.
Det enda som står är om man blir bruten, men man kan ju rimligen inte behöva vänta på att bli bruten.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4465
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Återfå GE

Sun 13 Sep 2020, 19:33

På sidan 108 så står det under "Fortsatt återhämtning" att när man väl har repat sig så återfår man resten av sina förlorade GE-poäng om man vilar T6 timmar. Detta gäller väl få förmodligen även de som inte är brutna och då redan är repade (är det verkligen rätt böjning ?).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Rymdhamster
Posts: 297
Joined: Sat 11 Jan 2014, 16:40

Re: Återfå GE

Sun 13 Sep 2020, 21:37

På sidan 108 så står det
Ha! Så nära =D

Jag radera ett inlägg jag gjorde där jag hänvisade till återhämtning på sidan 109, eftersom jag missade att det var Hindenburg det gällde och kollade i År 0-boken XD
 
BiobunkerVII
Topic Author
Posts: 66
Joined: Thu 14 Nov 2019, 19:33

Re: Återfå GE

Mon 14 Sep 2020, 15:01

Jo det var så jag tolkade det när jag betatestade, vet inte om jag är så förtjust i det, men det är ju inte Ligans problem.
Man slaggar i 3 timmar och återfår 4 STY och 3 KYL, i År Noll krävdes ju även nån form av resurs också. Skulle hellre sett att man i så fall kan vårda en person som inte är bruten och att det är ett krav för att återfå STY genom att bara vila.
 
JehaneA
Posts: 3
Joined: Tue 12 Feb 2019, 20:05

Re: Återfå GE

Sat 19 Sep 2020, 11:57

Jo det var så jag tolkade det när jag betatestade, vet inte om jag är så förtjust i det, men det är ju inte Ligans problem.
Man slaggar i 3 timmar och återfår 4 STY och 3 KYL, i År Noll krävdes ju även nån form av resurs också. Skulle hellre sett att man i så fall kan vårda en person som inte är bruten och att det är ett krav för att återfå STY genom att bara vila.
Men kör så då! Regler är till för att moddas.
 
User avatar
Rymdhamster
Posts: 297
Joined: Sat 11 Jan 2014, 16:40

Re: Återfå GE

Sat 19 Sep 2020, 15:05

Men kör så då! Regler är till för att moddas.
Väl sagt!

Vi stoppade in resurskravet för läkning i Svärdet Sång när vi körde det, och det var kul. Det handlar lite om vad vill få till för stämning i reglerna.

Att återhämta sig till fulla genom att trycka i sig lite mat och ta en slurk vatten känns väldigt actionfilmiskt och episkt.

Att återhämta allt genom att bara vila får en att känna att man har gränser för vad man klarar, med våld är liksom ingen "big deal".

Att behöva vård för att återhämta sig får våld att kännas skitfarligt, för då är man uppenbarligen ordentligt skadad även om man bar tog lite stryk av att pressa sig. Kan absolut vara rätt väg att gå om man vill få saker att kännas väldigt "dark and gritty". Låter som det skulle passa Hindenburg rätt bra!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest