TedFast
Topic Author
Posts: 5
Joined: Tue 09 Oct 2012, 14:31

Frågor kring Skolorna i Tredje horisonten

Tue 09 Oct 2012, 23:56

Hej jag är ny till Coriolis men jag har några frågor angående de olika skolorna som nämns i anknytning fördelen Oavslutade Utbildning/Akademisk Examen.

Måste man generellt vara medlem i eller åtminstone vänligt inställd till fraktionen som skolan är knuten till för att få studera där? T.ex. Måste man vara Legionär för att ha studerat vid Legionens Stridsskola?

Hur pass exklusiva är dessa utbildningar, måste man ha en rik familj/beskyddare för att kunna få en plats eller är det relativt vanligt att man ha studerat där?

PS Är dyslektiker så någon felstavning kan ha smugit sig in i posten.
__________________________________________________________________________
Jag är dyslektiker så felstavningar och skum grammatik kan förekomma, you have been warned
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Frågor kring Skolorna i Tredje horisonten

Wed 10 Oct 2012, 07:53

Tror inte det är hårt reglerat - det ska bara funka med ert narrativ. Känns det för gruppen ologiskt att någon gått i en viss skola så är det upp till er som grupp att bestämma om det funkar eller inte.
Fria Ligan
 
daflum
Posts: 127
Joined: Sun 10 Apr 2011, 22:45
Location: Hjärtum

Re: Frågor kring Skolorna i Tredje horisonten

Wed 10 Oct 2012, 09:30

1. Tror man nog inte måste vara positivt inställd till fraktionen däremot är det väl helt logiskt att fraktionen inte ogillar dig skarpt för att de skall godkänna. Sen kan jag tänka mig att fraktionen ifråga vars utbildning man går på gärna propgerar för sin egen förträflighet. Pariatets orden tvingar ju sina elever på medicinskolan att vara på mässor etc etc

2. Boken delar upp ganska tydligt där i praktiska och akademiska. De praktiska kan nästan vem som helst gå på, lite sparande behövs säkert men det är knappast omöjligt. De akademiska däremot är betydligt mer exklusivare och dyrare således. Däremot så kan det nog inte vara omöjligt för att någon med stuvarbakgrund att gå på dessa men då har antagligen pengar sparats av föräldrarna sen födelsen.
 
TedFast
Topic Author
Posts: 5
Joined: Tue 09 Oct 2012, 14:31

Re: Frågor kring Skolorna i Tredje horisonten

Wed 10 Oct 2012, 14:57

Tack för era klocka svar, frågade mest ifall det fanns med information om dessa skolor i någon annan bok eller liknade.
__________________________________________________________________________
Jag är dyslektiker så felstavningar och skum grammatik kan förekomma, you have been warned
 
Mithridates
Posts: 53
Joined: Sat 09 Apr 2011, 20:34

Re: Frågor kring Skolorna i Tredje horisonten

Fri 12 Oct 2012, 09:55

I Kua-artikeln som kom med Fenix nr 4 år 2011 finns det lite mer information angående Zenit's Pilotakademi, de nämner där tex att efter du har gått den utbildningen så måste du tjänstgöra i Zenits Hegemonis rymdflotta i ett antal år(är man priviligerad eller har rätt kontakter kan man säkerligen undvika det på något sätt), denna obligatoriska tjänstgöring ser nog till så att kostnaden för utbildningen blir lägre, det står även att zeniter är vad de huvudsakligen tar in på akademin.

Annars så tror jag inte att det finns någon mer information om de andra skolorna i tredje horisonten än vad som beskrivs i regelboken.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest