gunarez
Topic Author
Posts: 7
Joined: Fri 04 Nov 2011, 20:11

Stridskort

Mon 25 Jun 2012, 00:43

Läste i Coriolis regelbok att det skulle finnas stridskort att hämta på coriolis.nu, men var kan man få tag på dessa i dags läget?

Har ni andra som spelat Coriolis använt er av stridskorten och hur tycker ni systemet med stridskort fungerar?
 
Mithridates
Posts: 52
Joined: Sat 09 Apr 2011, 20:34

Re: Stridskort

Mon 25 Jun 2012, 11:53

Stridskorten var det en utifrån Järnringen som gjorde då han ville inte vänta på att Järnringen skulle göra dem tror jag, tror jag har någonstans dem ned-laddade på min dator, annars så tror jag att någon från FriaLigan borde ha det också.

Stridskort har jag aldrig användt dock då jag själv tycker att det blir lite jobbigare med strider då och jag har heller inte orkat skriva ut/skriva egna, men de som vill ha mer realistiska och taktiska strider tror jag kommer uppskatta dem.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Stridskort

Mon 25 Jun 2012, 16:45

Läste i Coriolis regelbok att det skulle finnas stridskort att hämta på coriolis.nu, men var kan man få tag på dessa i dags läget?

Har ni andra som spelat Coriolis använt er av stridskorten och hur tycker ni systemet med stridskort fungerar?
Vi har stridskorten, el den prototyp som var under utveckling. Jag upplevde inte att de tillförde något, men det var iaf korta regelsammanfattningar på dem. Kan försöka lägga upp dem ikväll.
Fria Ligan
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Stridskort

Mon 25 Jun 2012, 23:40

Fria Ligan
 
gunarez
Topic Author
Posts: 7
Joined: Fri 04 Nov 2011, 20:11

Re: Stridskort

Tue 26 Jun 2012, 00:10

Tack så mycket! Ska testa att köra med kort imorgon så får vi se hur det fungerar.

Det skulle vara väldigt smidigt om ni samlade allt material som vi kan ladda ner på ett ställe typ stridskort, rollformulär och dylikt.
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Stridskort

Tue 26 Jun 2012, 00:24

Tack så mycket! Ska testa att köra med kort imorgon så får vi se hur det fungerar.

Det skulle vara väldigt smidigt om ni samlade allt material som vi kan ladda ner på ett ställe typ stridskort, rollformulär och dylikt.
Det är planen - det ska komma upp nedladdningslänkar och sida till Coriolis precis som till Sv. Ikväll samlade jag ihop det jag hade på hd:n - dvs wahibs, antagonister, novellerna, guiden och rollformulär x 2.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests