Hm, om hela gruppen behövs när man kommer fram, kanske det är en dålig idé för Snabbe Gonsalo att springa i förväg. Han kanske hamnar i numerärt underläge och förstör hela överraskningsmomentet på köpet.
Men anta att den snabbaste springer i förväg för att försinka och uppehålla, och följaktligen får klara sig själv i några rundor tills stödtrupperna hinner fram. Hur hanterar reglerna det; delar man in i flera grupper beroende på uppgift?
Reglerna hanterar inte det - om någon i den jagande gruppen lämnas på efterkälken så är det upp till Bordet, alternativt berättaren, att avgöra hur lång tid det tar för honom/henne att komma ikapp. En runda torde vara rimligt.
Men - inget hindrar att man utvecklar detta till ett mer komplext system om man vill! Man kan tex tänka sig en indelning i flera subgrupper, eller att alla individer slår separat, och att den som slår högst rör sig ett steg framåt på en "linjal" där varje inkrement motsvarar en avståndskategori. Vid lika rör sig båda "vinnarna" ett steg.
Man får då bortse från den ordinarie indelningen i angripare/försvarare (men det gör man i praktiken i jakter ändå - jaktslaget är en aktiv handling för alla inblandade i jakten).
Bara ett förslag i all hast. Men jag tror kanske inte att detta är regler som behövs särskilt ofta.