User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Mon 07 May 2012, 12:06

Mors!

Här kommer senaste versionerna av rollformuläret, i normal och skrivarvänlig version.
Fria Ligan
 
User avatar
Nils
Site Admin
Posts: 517
Joined: Fri 01 Apr 2011, 16:16
Location: Stockholm
Contact:

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Mon 07 May 2012, 12:23

Ska se om vi inte kan få till en ifyllbar version under kvällen också. Återkommer i ärendet!
Fria Ligan
 
zarkow
Posts: 14
Joined: Fri 13 Apr 2012, 00:27

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Fri 11 May 2012, 19:15

Kruxet är att tetraedern är en tredimensionell form, som är svår att återge i 2d på ett tydligt sätt.
Argonds animister ställs förmodligen inför samma problem och jag kan tänka mig att de använder cirkeln som tvådimensionell symbol på exempelvis tyger eftersom den symboliserar något fullbordat.
Borde inte en liksidig triangel med streck från hörnen som möts i mitten fungera?

Fast inte som layoutbas på rollformuläret då kanske, eftersom det skulle betyda att ett av Bloden sätts i mitten, vilket skulle riskera att framhäva det som "viktigare". Fast när jag tänker på det så *kunde* man ju också ha 4 olika rollformulär, ett för varje Blod i centrum...
 
Maekolv
Posts: 108
Joined: Mon 16 Apr 2012, 00:18

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Fri 11 May 2012, 20:16

Eller så är en cirkel jättebra. ;)
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Efterfrågas: rollfomulär som går att fylla i på datorn

Sat 12 May 2012, 10:43

Eller så är en cirkel jättebra. ;)
Jag tror att cirkeln blir bäst när 2D gäller. Poängen med tetraedern är att alla noder har likvärdiga relationer till övriga tre men jag tror inte att det går att framställa i 2D. Som kuriosa kan jag nämna att jag försöker skriva romandelarna i samma anda, dvs att alla fyra böckerna ska peka till de andra tre snarare än bara utgöra en sekvens.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests