User avatar
Kramsrof
Topic Author
Posts: 28
Joined: Fri 22 May 2015, 09:43

2 artefakter som är samma sak?

Sat 16 Jan 2016, 14:58

Hejsvejs, igår åkte jag in till sci fi bokhandeln och köpte bland annat rollformulär (använt svart-vitt utskrift so far), Kaknäs sista band och spelkort 2. Men när jag tittade igenom korten slog det mig, är inte en av artefakterna samma som den som finns i spelkort 1? Lite annan beskrivning bara och den från spelkort 1 ger UN-bonus medan den andra inte ger det. Vilket ska man följa eller är det två olika? Ber om ursäkt om det redan har skrivits tidigare eller om det bara är jag som är ute och cyklar :)

Tog en bild:
http://imgur.com/eprR1V1
 
User avatar
Kramsrof
Topic Author
Posts: 28
Joined: Fri 22 May 2015, 09:43

Re: 2 artefakter som är samma sak?

Wed 20 Jan 2016, 10:30

Eftersom ingen svarar eller verkar veta antar jag att det är meningen att det ska vara så här. Det jag dock undrar över är vad är skillnaden mellan de två artefakterna, jag har antagit att båda är nödraketer då förklaringen är så pass lika men är lyspistolen i själva verket något helt annat? Om det faktiskt är två olika saker kan jag förstå om båda två finns i spelet (även fast de är väldigt lika).
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: 2 artefakter som är samma sak?

Wed 20 Jan 2016, 11:06

I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4898
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: 2 artefakter som är samma sak?

Wed 20 Jan 2016, 17:27

Hm, det är nog en miss, ja. :oops:

Men varför inte ha två lyspistoler i leken? Kanske lite olika modell? :)
Fria Ligan
 
User avatar
Kramsrof
Topic Author
Posts: 28
Joined: Fri 22 May 2015, 09:43

Re: 2 artefakter som är samma sak?

Wed 20 Jan 2016, 21:12

Jag har egentligen inga problem med det, kommer definitivt ha med båda i leken! Undrade bara lite, tack för svar! :D

Då Lyspistol inte ger en UN-bonus kan RP först få hitta Signalpistolen och få UN-bonus för det, sen när de hittar Lyspistolen vilket är typ samma sak får de inte UN-bonus igen.
 
Oddball_E8
Posts: 447
Joined: Sat 14 May 2016, 20:13

Re: 2 artefakter som är samma sak?

Sat 14 May 2016, 20:27

På den ena står det "vapnet går inte att ladda om".

Det står inte på den andra.

Så det ena är en signalpistol
Image

Det andra är en nödraket.
Image

Dock är det konstigt att man diskuterar patronernas storlek på den som inte går att ladda om...

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 0 guests