User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Re: Nytryck av UA-kampanjen

Wed 30 Jan 2019, 00:07

Jag har redan Pirit och Hindenburg-böckerna sedan tidigare, men väljer man att lägga till nytt material för att spela kampanjen med År Noll/Hindenburg-reglerna så köper jag samtliga direkt.
Kanske dumt av mig, fast jag tar det förgivet att de gör.
Inte säkert. Mutant-regelboken är som man skriver i kommentarerna ett "rakt" nytryck utan några som helst ändringar. Vore synd om man inte passade på att fixa till kampanjen. De flesta tror jag inte är intresserade av att gå tillbaka till gamla MUA (BRP-reglerna) för att kunna spela kampanjen utan man vill spela med År Noll-motorn (Hindenburg-varianten). Visst att man säljer den gamla regelboken, men mervärdet ligger ju i att kunna spela med den nya regelmotorn.
Men visst. Ett kompendium med översättning till nya reglerna är väl helt ok och i värsta fall får man väl översätta dem själv (det var ju planen tills nytrycket blev officiellt).
MINST översättningskompendium!
Men (Nya) Ligan… (näe inte ett politiskt parti som försöker profilera sig…) verkar inställda på att publicera det gamla materialet ”rakt av”. Något som ev också stärks av att Ligan, i hälsningen till de engelskspråkiga fansen, särskilt betonar att detta är ”a rare exeption – for now, it’s in Swedish only”. Min tolkning: att de (åtminstone nu) kommer släppa iväg det fort och utan att processa… de har nytt material att bearbeta... Men förhoppningsvis tolkar jag fel :-)

Men samtidigt... om en ser till själva MUA-regelboken... även om den innehåller en massa bra kampanjmaterial och inte bara obsoleta regelsystem så kan en ju undra vad en ska ha den till, egentligen, om en primärt är ute efter Undergångens Arvtagare-kampanjen. Och hopps på att köra den medÅr Noll/Hindenburg-motor... I så fall måste även MUA-regelboken vara bilingual. Här gäller det för Ligan att navigera rätt.

Och javisst, det är INTE en triologi. VRS hör till! Och en massa andra fina forumtillägg och idéer!

Nu är det f ö läge att läsa om Harold/Mattias (facit!!?) samt det som finns att tillgå av Patriks aka von Vinkelslip resp Watsons eminenta och egensinniga krönikor!!! Undrans f ö vad som gjort "ner med svintet" Manfred så illa uppskattad… åtminstone i vissa kretsar :-)
[kJw1]
prudentia nostra constatia
 
User avatar
Jontepojken
Posts: 3
Joined: Sun 09 Aug 2015, 21:38

Re: Nytryck av UA-kampanjen

Fri 27 Sep 2019, 16:59

Är det bara jag som tycker att BRP-mutant är överlägset FLs system?  :)

Jag hoppas själv att det bara blir ett nytryck straight up av gamla böckerna och det känns ju mest logiskt.

Däremot har jag funderat mycket på om man skulle kunna göra ett excel-ark eller rent av en webbsida där mans skriver in stats från UA och får ut de i ett estimat av hur de skulle se ut i FL-systemet. Och såklart tvärtom. Det borde inte vara supersvårt? Jag ska börja snickra lite så får vi se... =)
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Nytryck av UA-kampanjen

Sat 28 Sep 2019, 09:29

Är det bara jag som tycker att BRP-mutant är överlägset FLs system?  :)

Jag hoppas själv att det bara blir ett nytryck straight up av gamla böckerna och det känns ju mest logiskt.

Däremot har jag funderat mycket på om man skulle kunna göra ett excel-ark eller rent av en webbsida där mans skriver in stats från UA och får ut de i ett estimat av hur de skulle se ut i FL-systemet. Och såklart tvärtom. Det borde inte vara supersvårt? Jag ska börja snickra lite så får vi se... =)
Ja, jag ser snarare tvärtom År Noll-motorn som helt överlägsen. :-)

När det gäller MUA böckerna så är de redan utskickade som PDF och där finns inga ändringar överhuvudtaget när det gäller innehållet och inga anpassningar till År Noll. Däremot så var ett stretchgoal i kickstartern att Fria Ligan skapar ett kompendium för den som vill konvertera MUA till År Noll. (https://www.kickstarter.com/projects/11 ... ts/2402370).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
kjw1
Posts: 132
Joined: Sun 22 May 2011, 05:33

Re: Nytryck av UA-kampanjen

Sat 28 Sep 2019, 10:36

(...) Nu är det f ö läge att läsa om Harold/Mattias (facit!!?) samt det som finns att tillgå av Patriks aka von Vinkelslip resp Watsons eminenta och egensinniga krönikor!!! Undrans f ö vad som gjort "ner med svintet" Manfred så illa uppskattad… åtminstone i vissa kretsar :-)
*Tomas (inte Mattias)
[kJw1]
prudentia nostra constatia

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests