User avatar
Bifur.
Topic Author
Posts: 31
Joined: Fri 08 Dec 2017, 19:55

Nytt och gammalt

Sat 27 Oct 2018, 18:08

Spontant får jag intrycket att Hindenburg kommer att ta mycket av sin inriktning från MUA, det vore ju konstigt annars, inte minst när Järnringen folket finns i Ligan. Men vad ska utvecklas och läggas till? Vilken sorts äventyr vill vi se?

Mina svar: jag vill se Gotland och Umeå (vilket var nu MUA-namnet) beskrivna och jag skulle vilja se ett äventyr som utvecklar agent/underrättelsekriget som antyds i vissa moduler mellan Ulvriket, Pyri, Gotland, Göborg m.fl. Tycker spelvärlden skulle passa väldigt bra för den typen av scenarion.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Nytt och gammalt

Sat 27 Oct 2018, 20:01

Jag skulle vilja se ett scenario som tar vid där Tomas krönika "Den vilda kampen om gryningen" slutar (efter Mutant UA).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Bifur.
Topic Author
Posts: 31
Joined: Fri 08 Dec 2017, 19:55

Re: Nytt och gammalt

Sat 27 Oct 2018, 21:12

Jag skulle vilja se ett scenario som tar vid där Tomas krönika "Den vilda kampen om gryningen" slutar (efter Mutant UA).
Jag med, fast de verkar ju ta tillfället i akt och hoppa framåt i tiden. Eller så har jag övertolkat vad som skrivits :-)
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Nytt och gammalt

Sat 27 Oct 2018, 21:47

Jo, så har jag också tolkat det. Jag bara sitter och önskar fritt nu :-)

Men jag tror ändå tanken är samma fast att handlingen tar vid något senare.

Har länge sett handlingen i MUAs Ulvriket-moduler som att de funkar lika bra i Pyrissmfundet men att Automatkejsaren är placerad i E4 utifrån händelserna i NKT och att De muterade mammutarna på Gruznan är Ulvrikets trupper så det fortfarande är ett tvåfrontskrig. Jätteroboten som Ulvriket hittat i DLM skulle ju även kunna vara det exemplar som står omskrivet i ZZ (som hittades i norra Pyri nånstans. Skulle även kunna tänka sig att mammutarna angrep från norr (de svenska/norska fjällen).
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Nytt och gammalt

Sun 28 Oct 2018, 22:40

Jag skulle vilja se ett scenario som tar vid där Tomas krönika "Den vilda kampen om gryningen" slutar (efter Mutant UA).
Du är inte helt fel ute. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Måns
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

Re: Nytt och gammalt

Wed 30 Jan 2019, 12:59

Mina svar: jag vill se Gotland och Umeå (vilket var nu MUA-namnet) beskrivna och jag skulle vilja se ett äventyr som utvecklar agent/underrättelsekriget som antyds i vissa moduler mellan Ulvriket, Pyri, Gotland, Göborg m.fl. Tycker spelvärlden skulle passa väldigt bra för den typen av scenarion.
Det blir en blandning mellan M:UA, M:Å0 och Mutant 2 med andra ord. Det kan ju absolut funka! 
Man blir också lite nyfiken hur områdena utanför Skandien utvecklats. Nowa Warsawa 25 år fram i tiden? Shivabaletten var ju en spionring i Mutant 2. 
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!
 
dafgaard
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: Nytt och gammalt

Wed 30 Jan 2019, 13:24

Jag skulle vilja se ett scenario som tar vid där Tomas krönika "Den vilda kampen om gryningen" slutar (efter Mutant UA).
Kan inte låta bli att få lite farhågor här. Så mycket som jag läst och verkligen uppskattat Den vilda kampen om gryningen, och utnyttjat den som en av de främsta inspirationskällor till min egen kampanj, skulle det ju kännas trist om hela den nya mäktiga kampanjen bara var en portning av (den magnifika) Den Längsta Marschen-kampanjen till Ulvriketmodulen (vilket ju Tomas skrivit själv var syftet med Den vilda kampen om gryningens slut).
Dels för att det blir repetition, men också för att det sätter den fantastiska (om än eventuellt lite genomstressade) DLM-kampanjen helt i skuggan av det nya spelet. Jag är helt för en krigskampanj i Pyrissamfundet, men desto mindre plot points som kapas från DLM desto bättre. Jag vill ha nytt material, och gärna kunna spela DLM som en parallell eller separat kampanj och del av ett större kampanjuniversum utan att det känns som vi gör samma sak igen.
Med det sagt - ser otroligt mycket fram emot Hindenburg och har stort förtroende för både Fria Ligan och Järnringen i denna efterlängtade produkt!
 
dafgaard
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: Nytt och gammalt

Wed 30 Jan 2019, 13:37

Spontant får jag intrycket att Hindenburg kommer att ta mycket av sin inriktning från MUA, det vore ju konstigt annars, inte minst när Järnringen folket finns i Ligan. Men vad ska utvecklas och läggas till? Vilken sorts äventyr vill vi se?

Mina svar: jag vill se Gotland och Umeå (vilket var nu MUA-namnet) beskrivna och jag skulle vilja se ett äventyr som utvecklar agent/underrättelsekriget som antyds i vissa moduler mellan Ulvriket, Pyri, Gotland, Göborg m.fl. Tycker spelvärlden skulle passa väldigt bra för den typen av scenarion.
Ume finns beskrivet i ett nummer av Fenix, skrivet av Peter Lexelius som om jag inte minns fel skrivit något till År Noll också. Inte så matigt men bra material och ett kul äventyr (med en riktigt mäktig ny mutation).
Jag är av åsikten att ju mer som kanoniseras av UA-material (inklusive Fenix-artiklar) i Hindenburg desto bättre, så länge det inte begränsar Fria Ligans kreativa möjligheter alltför mycket ;)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests