Simpa
Topic Author
Posts: 53
Joined: Mon 22 Dec 2014, 10:23

MYZ / BRP i Hindenburg

Wed 21 Mar 2018, 17:16

Vilken fantastiskt rolig nyhet! 

Jag såg på FB att ni funderar på att också lägga in stats för Basic Role-Playing i Hindenbrug. Jag vill bara säga att jag starkt förordar detta! MYZ har sina klara förtjänster och vår grupp spelar det glatt i olika versioner, men när det kommer till fortsättning på Undergångens arvtagare kommer det bara att kännas fel att inte köra BRP! Jag och min spelgrupp har lagt så otroligt mycket rolig tid på Undergångens arvtagare (Pyri+Ulvriket) att vi kommer att vilja fortsätta med BRP när det är dags att axla den manteln igen, jag är helt säker!

Annars har jag egentligen bara två frågor: Har Ulvriket byggt dubbeldäckarflygplan till sin Luftflotta? Och hur långt har Ulvavrike avancerat?

 Ok. Jag har tusen frågor till, men låter min nyfikenhet stillas med vetskapen om att det här kommer bli riktig julafton att läsa och spela. 
 
User avatar
VonRijn
Posts: 40
Joined: Sat 01 Mar 2014, 18:22

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Sat 24 Mar 2018, 17:34

[... ] men när det kommer till fortsättning på Undergångens arvtagare kommer det bara att kännas fel att inte köra BRP! 
+1, som det heter! Fria Ligan skall ha all heder för sina nya grepp, men i min värld har en tiosidig tärning alltid övertaget över en sexsidig. Jag hoppas därför också på officiellt stöd för BRP-motorn för Hindenburg (... och väldigt gärna även kommande produkter i År Noll-serien, även om det givetvis är en helt annan diskussion).

Fantastisk nyhet, för övrigt - Fria Ligan visar återigen (och bjärt kontrast till hur Riotminds sköter sig) hur ett varumärke skall förvaltas!
 
User avatar
andarp
Posts: 47
Joined: Sat 24 Mar 2018, 15:32

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Sun 25 Mar 2018, 09:51

Jag delar er syn på detta. M:0 gör något nytt som varit bra och absolut behövligt. Men när det gäller klassiskt M:UA-spelande i samma värld med samma/liknande premisser som tidigare har jag väldigt svårt att se det göras utan BRP. 
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Sun 25 Mar 2018, 16:09

Flaggar även här för att jag hellre spelar med År Noll-motorn än gamla BRP oavsett vilken Mutant-setting det gäller.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
HankTheTank
Posts: 202
Joined: Mon 08 Aug 2016, 22:23

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Fri 18 May 2018, 08:41

Jag skippar gärna T100 i Hindenburg.
Kör i stället på lite mer åt Coriolis hållet. Eller ett nytt system. Kanske med T20 som bas.
Och Få färdigheter. MÅ0 hade lagom mycket.
Det värsta jag vet är när det tar 1-3 timmar att skapa karaktärer och massa onödiga uträkningar. Bättre med en poäng pott att lägga ut. Sen får man bonus från GE i slaget.
Typ som ÅR0 och Coriolis.
 
User avatar
Nattvandrare
Posts: 83
Joined: Wed 20 Jun 2012, 12:00

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Tue 29 Jan 2019, 18:35

Har alltid tyckt BRP varit en turn off. Spelar gärna Hindenburg i År Noll Motorn.
 
Karrgoot
Posts: 19
Joined: Wed 03 Jan 2018, 18:39
Location: Sala
Contact:

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Wed 30 Jan 2019, 00:31

Hoppas hoppas hoppas att det blir M-UA regler, det finns inga ord att beskriva att jag vill ha detta. 
Jä äh odödig!
 
Slafsa
Posts: 17
Joined: Fri 10 Aug 2018, 22:10

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Wed 30 Jan 2019, 09:47

Jag tror att Thomas Härenstam sagt det i någon intervju, reglerna ska hänga ihop med världsbeskrivningen. Det är nog det viktigaste?
I Mutant år noll är världen rå, brutal och outvecklad. Då passar det utmärkt med enkla system och få färdigheter.
Sen är det fenomenalt med sådana regler för spelgrupper med lite tid för spel (som småbarnsföräldrar). Får man ihop 3-4 timmar varje/varannan vecka så kan inte en strid pågå särskilt länge.
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Wed 30 Jan 2019, 10:11

Sen är det fenomenalt med sådana regler för spelgrupper med lite tid för spel (som småbarnsföräldrar). Får man ihop 3-4 timmar varje/varannan vecka så kan inte en strid pågå särskilt länge.
Preciss så är det för mig och min spelgrupp, de flesta av oss har småbarn vilket gör att vi oftast inte hinner mer än 3-4 timmar per pass. Därför har År Noll varit utmärkt för oss änså länge, vi hinner få ut mycket av varje pass och har riktigt kul. Skulle va tråkigt om vi inte kunde köra hindenburg/UA pga förstora ändringar i reglerna.
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: MYZ / BRP i Hindenburg

Wed 30 Jan 2019, 12:26

M:Å0-motorn ftw av precis de anledningar som anförts! Ev med lite justeringar till ny setting (mindre fokus på krubb/röta som redan sagts) och med input från Svärdsångest och Coriolis. Streamlinat snarare än utökat. Vi rävar får ju inte mer speltid med åren precis. De som vill spela BRP/MUA kan ju redan göra det i tidigare spelmoduler, så ett regeltillägg till M:H blir ju prima.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests