User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Wed 21 Mar 2018, 18:26

Jag tror jag fattar hur du menar. Inte helt spikat hur sådana händelser ska beskrivas, vi får återkomma!
Fria Ligan
 
User avatar
Kalle_Katulu
Posts: 27
Joined: Fri 16 Oct 2015, 15:09

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Sun 25 Mar 2018, 14:28

Vil Mutant: Hindenburg ha et light/forkortet utvalg av talanger og rase-spesefike regler (siden alle fire er samlet i en bok), eller vil det ha det samme som er i de fire grunnbøkene?
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Wed 28 Mar 2018, 23:49

Hindenburg kommer att innehålla något kortade regler från År Noll-boxarna för samtliga klasser. :)
Fria Ligan
 
User avatar
Måns
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Fri 27 Apr 2018, 16:37

Trefrontskrig är ju ett bekant kampanjämne från Den Längsta Marschen, där istället i fienden Ulvrikets perspektiv. Den kampanjen utspelar sig knappt 10 år efter Undergångens Arvtagare, kommer det finnas en tydlig koppling till händelserna i DLM?
Som en av författarna till Ulvriket skulle jag föreslå att Ulvriket gått den kollaps till mötes som det hintas om. Gruznan har slukat de södra delarna och babbarerna har anfallit. Ulvavirket har splittrats. Över Frihetens slätter vaggar vilsna flyktingar från fronten, mot ett Pyri som knappast väntar dem med öppna armar. Ulvebon, stöpt som hon är av krig och strikt reglemente, lever numera i väldrillade marodörkompanier, där forna knallertkårister bilar en styv kärna! 

Om marodörhotet tidigare var påtagligt så är det inget mot vad det är nu, när de härdade avgeistpsykonauterna och motorskallarna fått smaka på det här med taktik och ordning! 
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!
 
dafgaard
Topic Author
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Tue 01 May 2018, 20:04

Hmm, intressant. Jag har läst (men inte spelat) DLM och tolkade inte slutet riktigt som att Ulvriket var dödsdömt? Jag håller Ulvriketböckerna till bland de bästa som trycktes till UA, men det enda jag kunde känna att jag saknade lite var just mötet Ulvriket-Pyrissamfundet. Därför skulle jag personligen föredra ett Ulvrike mycket likt det som beskrivs i DEK, men med mer kontakt med barbarriket i norr.
 
User avatar
Måns
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Thu 03 May 2018, 17:35

Hmm, intressant. Jag har läst (men inte spelat) DLM och tolkade inte slutet riktigt som att Ulvriket var dödsdömt? Jag håller Ulvriketböckerna till bland de bästa som trycktes till UA, men det enda jag kunde känna att jag saknade lite var just mötet Ulvriket-Pyrissamfundet. Därför skulle jag personligen föredra ett Ulvrike mycket likt det som beskrivs i DEK, men med mer kontakt med barbarriket i norr.
Glaciären i Söder växer obönhörligt, och kommer på sikt att sluka hela Ulvriket, om den inte stannar. Det råder oavsett tillräckligt med konflikter i Ulvriket för att det är rimligt att gissa att riket förr eller senare kommer att implodera. Med tanke på att Pyri i sin nya skrud påminner väldigt mycket om det Ulvriket vi beskrev så ser jag ingen anledning att behålla Ulvriket som diktatur.

Att det saknades relationer mellan Pyri och Ulvriket berodde på att det inte fanns några sådana i det tidigare materialet, så vi valde istället att låta Ulvriket ha vissa relationer med Göborg.  Det skulle kunna vara något att spinna vidare på i ett framtida Mutant: Hindenburg.
Kul att du gillade Ulvriket!
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!
 
User avatar
KimKhan
Posts: 64
Joined: Mon 09 Feb 2015, 22:10

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Sun 20 May 2018, 15:45

När jag läste nyheterna studsade jag nästan på kontorsstolen! Helt otroligt! Jag hade helt get upp tanken att gamla kära M:UA skulle komma tillbaka. Jag kommer följa uppdateringarna och nyheterna som en riktig Polisgazettmurvel! :D

Och att du erkänner, Martin, att Ni baserar storyn av Mutant: Hindenburg på hur din egen kampanj utspelade sig är tamejfan helt hysteriskt roligt! Ser verkligen fram emot mer gott om detta nya spel.
Och om Ni kunde förmå Er att utge spelet i sann klassisk BRP-regelsystem vore det grädden på moset!

Men för spekulationens skull så är jag nyfiken på hur Ulverriket kommer se ut i Mutant: Hindenburg, speciellt med tanke på finalen av Den Längsta Marschen. Kommer vi kanske se en "return" av Befrielse Älgarna och deras mystiska ledare? Men utöver det skulle det vara roligt om vi fick se en utbyggnad av de andra potentiella nationerna som existerar runtomkring Samfundet (och innuti den!). 1984:as Mutant hade ju nationer som Jämtland och Norrland - kommer det att synas i M:H?
När inga ungar längre finns är allting slut.
vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos i tidens lopp,
men så länge det finns ungar så finns det hopp.
 
User avatar
Jontepojken
Posts: 3
Joined: Sun 09 Aug 2015, 21:38

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Fri 27 Sep 2019, 16:51

SPOILERVARNING för UA!

Jag är övertygad om att det är Manfred Lund från Nordholmia. Känns logiskt. han var ju chefsexplorator.

Ja i slutet av Nordholmia finns ju ett händelseförlopp som stödjer att robotarmén kommer därifrån. Lustigt att det tog dem 25 år bara... ;)

Jag är väldigt intresserad av vad som hänt med Gotland och Visby. Hoppas vi får en beskrivning av det!
Hur tror ni Järnringen, BPM och PSIPO har utvecklats?
 
dafgaard
Topic Author
Posts: 35
Joined: Sun 23 Apr 2017, 23:12

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Wed 23 Oct 2019, 16:03

SPOILERVARNING för UA!

Jag är övertygad om att det är Manfred Lund från Nordholmia. Känns logiskt. han var ju chefsexplorator.

Ja i slutet av Nordholmia finns ju ett händelseförlopp som stödjer att robotarmén kommer därifrån. Lustigt att det tog dem 25 år bara... ;)

Jag är väldigt intresserad av vad som hänt med Gotland och Visby. Hoppas vi får en beskrivning av det!
Hur tror ni Järnringen, BPM och PSIPO har utvecklats?
Om man tittar på Hindenburgkartan som är släppt till Kickstartern så heter en av arenorna i Hindenburg numera Lundshof, vilket skvallrar om att det mycket riktigt är Manfred Lund vi har att göra med. Varför han vänt sig mot sina forna allierade i ätten Skarprättare ska bli intressant att se! Det verkar dessutom som att han kröntes redan år 100 pt, vilket betyder att det skedde i princip omedelbart efter händelserna i UA, som ju sträcker sig en bra bit in i det året. Kanske har Fria Ligan omtolkat hur kampanjen slutar något?

Också intressant att se hur Nordholmia överlevt slaget mot Baronen och hans anhang - som lär ha anfallit sedan sist. Kanske behandlas i det järnvägsorienterade Nordholmiaexpressen, eller så har Baronen kanske fått tillräckligt med ett helt äventyr i UA-kampanjen tillägnat sig.
 
Drusus
Posts: 1
Joined: Fri 15 Nov 2019, 03:09

Re: Tråd för vild spekulation [Potentiella UA-spoilers]

Sat 16 Nov 2019, 19:16

Känns orimligt att inte både BPM, PSIPO och Järnringen inte poppar upp i kampanjen.

Då BPM kan ha haft mindre celler som överlevde tillsammans med PSIPO. Tänker inte ens utveckla hur Järnringen lever vidare pga deras sekteristiska tendenser och vad som fanns i metan i Hindenburg.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests