User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Sat 19 Jan 2019, 08:57

Jag ser gärna att man håller samma genomtänkta nivå på nostalgin som man gjort hittills. Mörk, men ändå hjärtlig post-apokalyps. Ser gärna att man fortsätter plocka referenser från tidigare material, även det på samma nivå som hittills.

Själv hade jag tankarna på att de händelser som utspelade sig i MUA´s Ulvriket (DEK/DLM) istället utspelar sig i Hindenburg/Pyrisamfundet. Utifrån händelserna i Nordholmia (NKT) skulle det vara möjligt att Elysiums stridsrobotar aktiveras och angriper samtidigt som Ulvriket, Gotland eller annan makt angriper från annat håll.

Men men, vi får säkert mer information i Kickstartern på fredag! :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Sat 19 Jan 2019, 12:02

Jag ser gärna att man håller samma genomtänkta nivå på nostalgin som man gjort hittills. Mörk, men ändå hjärtlig post-apokalyps. Ser gärna att man fortsätter plocka referenser från tidigare material, även det på samma nivå som hittills
Precis! Men gärna med en annorlunda setting än “bara” gamla Hindenburg. Förhoppningsvis lika unik och nyskapande som ‘origin’-metaplottsettingarna var i respektive grunddel, och givetvis som en fortsättning på den världen.
Litar på Ligan!
 
Jesper77
Posts: 5
Joined: Tue 28 Jan 2014, 00:37

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Mon 28 Jan 2019, 10:12

Oki, verkar spännande. Får kolla kickstarter på tisdag och se vad det är.
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Tue 29 Jan 2019, 11:13

Och där var Kickstartern igång!
 
Lirarn
Posts: 22
Joined: Fri 12 Oct 2018, 11:08

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Tue 29 Jan 2019, 12:50

Bra tempo i kickstartern! Snart får man gå in och öka pledgen!  :)
 
Slafsa
Posts: 17
Joined: Fri 10 Aug 2018, 22:10

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Wed 30 Jan 2019, 10:03

Sopade till med Muterat Djur och en hel del addons, så det blev 1600+ kr. Ska bli spännande att följa.
Var sugen på högsta nivån men inser att sambon inte kommer låta mig hänga upp någon tavla med ett rollspelsomslag i huset.
 
User avatar
Måns
Posts: 118
Joined: Mon 11 Apr 2011, 10:21

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Wed 30 Jan 2019, 13:01

Själv hade jag tankarna på att de händelser som utspelade sig i MUA´s Ulvriket (DEK/DLM) istället utspelar sig i Hindenburg/Pyrisamfundet. Utifrån händelserna i Nordholmia (NKT) skulle det vara möjligt att Elysiums stridsrobotar aktiveras och angriper samtidigt som Ulvriket, Gotland eller annan makt angriper från annat håll.
Men, vad hände i Ulvriket då? Kanske samma drastiska lösning som jag tog till i Zonen (se karta i länk): 
http://revolverspel.blogspot.com/2015/03/zonen.html
Kopparhavets hjältar - Välkomna till en ny värld!
 
Cromigon
Posts: 2
Joined: Wed 17 Aug 2016, 15:12

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Wed 30 Jan 2019, 13:56

Jag "råkade" lägga mig på högsta nivån och lägga till nästan lika mycket utöver för att köpa addons..
Har ännu inte berättat slutsumman för min sambo, men som tur är så har de tidigare planscherna för Elysium och Maskinarium uppskattats, så jag tror att jag kan komma lindrigt undan.

Mutant: UA, här kommer vi!
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Wed 30 Jan 2019, 17:04

Själv hade jag tankarna på att de händelser som utspelade sig i MUA´s Ulvriket (DEK/DLM) istället utspelar sig i Hindenburg/Pyrisamfundet. Utifrån händelserna i Nordholmia (NKT) skulle det vara möjligt att Elysiums stridsrobotar aktiveras och angriper samtidigt som Ulvriket, Gotland eller annan makt angriper från annat håll.
Men, vad hände i Ulvriket då? Kanske samma drastiska lösning som jag tog till i Zonen (se karta i länk): 
http://revolverspel.blogspot.com/2015/03/zonen.html
:-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Mutant: Hindenburg (Facebookinlägget)

Wed 30 Jan 2019, 17:06

Jag "råkade" lägga mig på högsta nivån och lägga till nästan lika mycket utöver för att köpa addons..
Har ännu inte berättat slutsumman för min sambo,
Du är medveten om att det här skulle kunna vara ditt sista inlägg på forumet? :-)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests