User avatar
xedric
Topic Author
Posts: 44
Joined: Mon 17 Dec 2018, 13:21
Location: Göteborg
Contact:

Kart-snack, Platser och Avstånd

Tue 18 Dec 2018, 13:59

En tråd för snack om kartan! (det finns en liknande tråd på engelska här men eftersom namnen är annorlunda på svenska tänkte jag det kunde vara bra med en egen tråd på svenska).

Målet är att ta alla namn på alla platser som finns i materialet och försöka hitta lämpliga platser på kartan som de kan passa in på.

Jag kommer sammanställa allt detta i ett google spread sheet här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing

Enligt kartan så är en hexagons långa diameter 10 km vilket betyder att hexagonens sida är 5 km och dess area är 64,95 km2

Tankar på det? :)
 
Lalipat
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Tue 18 Dec 2018, 14:08

Bra idé!

Jag påbörjade en egen liknande lista för ett tag sedan. Den är inte tänkt för andras ögon, men ni kan få kolla ändå: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
 
User avatar
xedric
Topic Author
Posts: 44
Joined: Mon 17 Dec 2018, 13:21
Location: Göteborg
Contact:

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Tue 18 Dec 2018, 14:23

Bra idé!

Jag påbörjade en egen liknande lista för ett tag sedan. Den är inte tänkt för andras ögon, men ni kan få kolla ändå: https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Asbra! Ok om jag lånar till mitt ark? Du får såklart kopiera stuff ur mitt (så snart det finns ngt att kopiera :P )
 
User avatar
xedric
Topic Author
Posts: 44
Joined: Mon 17 Dec 2018, 13:21
Location: Göteborg
Contact:

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Wed 19 Dec 2018, 16:38

Jag har gjort en ny svart-vit mer printervänlig version av kartan på svenska. Finns här eller här. Fler kartor kommer där varje fokuserar på ett visst område.

Följ länk i min signatur för mer material.

Image
Image
 
BrotherB
Posts: 230
Joined: Thu 11 Oct 2018, 09:10
Location: Norrköping

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Fri 21 Dec 2018, 08:48

Klippa och klistra? Eller är jag ute och rider?
Nothing lasts, but nothing is lost.
 
User avatar
xedric
Topic Author
Posts: 44
Joined: Mon 17 Dec 2018, 13:21
Location: Göteborg
Contact:

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Fri 21 Dec 2018, 10:23

Klippa och klistra? Eller är jag ute och rider?
Du menar byggnaderna ovan? Ja har du ngt ritprogram så kan du använda dem för att skapa egna äventyrsplatser eller justera kartan som du vill. 
 
Leperkaan
Posts: 6
Joined: Mon 07 Jan 2019, 13:22

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Mon 14 Jan 2019, 14:02

Tog mig friheten att placera ut platserna i ditt dokument Xedric där jag kombinerade färgkartan ihop med klistermärkena.
Kan ju vara bra om någon SL vill skriva ut den som A3 och använda sig av den i bakgrunden av den riktiga kartan.

https://drive.google.com/file/d/1suSd6H ... p=drivesdk
 
Mr Oldtimer
Posts: 388
Joined: Sun 14 Apr 2019, 12:01

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Sun 24 Nov 2019, 02:34

Väcker en gammal karttråd här. Har suttit och gått igenom mina filer efter en uppdaterad version av kartan. Har kollat efter alla gamla mail från kickstartern och i mitt tillsända material. Av vad jag kan hitta har vi fått en karta i PDF- utförande, tillsammans med kartstickers. En karta i ursprungligt ritformat, jättestor fil. Vidare har det kommit en karta i jpg format men den verkar vara av en tidigare modell, utan exempelvis kartkoordinater tryckta i marginalen. Har jag missat något eller har vi inte fått en karta, på svenska, i jpg- format efter att kartan färdigställdes? Hittar inget på min hårddisk och inget i mailen. Det går i och för mig att skapa utifrån PDF- en men upplever att upplösningen inte blir något vidare. Någon som vet?
 
User avatar
Divinatio
Posts: 6
Joined: Thu 08 Dec 2016, 18:43

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Wed 19 Aug 2020, 18:02

Det första som slog mig är hur litet det är. Från söder till norr är det ca Norrköping till Uppsala.
I det spelsällskap jag spelar har vi dubblerat avståndet. En hexagon = 2 mil.
 
Davian
Posts: 28
Joined: Wed 27 Mar 2019, 01:23

Re: Kart-snack, Platser och Avstånd

Mon 14 Sep 2020, 13:37

Riktigt så litet är det inte. Om jag inte minns fel är det typ 400*250 km stort vilket är typ som Götaland och lite till.

Fortfarande ganska litet men om man gör allt småskaligt är det inga problem.

Det konstigaste med Ravland är hur tomt det är. Även om blodsdimman skulle ge Ravland bara 10% av medeltida befolkning så bör det finnas 5-10 byar i varje hexagon :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests