User avatar
Eldhierta
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Samskapa Koracia

Wed 02 Jan 2019, 21:39

Blir görbra!

Hur får Koracia mat förresten? Finns det mer vanliga gårdar på marken under träden, där troende eländer brukar jorden? Eller har de något mer spektakulärt sätt att få mat? 

Av någon anledning tänker jag på luftmuränorna från Mutant 2 i den här miljön. Kan dessa trädslingrande fiskar tänkas ha en plats i skogarna runt Koracia?
Jag  har bara funderat lite lätt på det här, men jag tänker att de får vatten från ett vattenfall inne i berget som grottgången går genom. När det gäller maten har jag tre olika spår:
1. Korpsystrarna äter typ som korpar, dvs. vad de får tag på - lite bytesdjur, lite as, lite bär och frukter, lite avföring, etc. De har något slags födoinsamlare på marken, som kommer med leveranser dagligen. För utomstående är kosthållningen lite märklig och framförallt ganska äcklig.
2. Korpsystrarna har hittat nyttiga näringskällor i sin närhet. Det kan finnas svamp i grottgången, fisk nedanför vattenfallet och bär, kottar, frukter och kåda i trädtopparna. Det skulle även kunna finnas luftmuränor, även om jag spontant tycker att de vore lite malplacerade. Jag är lite tråkigt låg i min fantasy.
3. Korpsystrarna får matleveranser från omgivande eländerbyar.
Jag diggar spår 2. Men sen är jag kanske också lite sådär tråkigt låg i min fantasy =D
 
User avatar
Gaddeborg
Posts: 256
Joined: Tue 18 Feb 2014, 17:40

Re: Samskapa Koracia

Sun 20 Jan 2019, 11:52


Jag  har bara funderat lite lätt på det här, men jag tänker att de får vatten från ett vattenfall inne i berget som grottgången går genom. När det gäller maten har jag tre olika spår:
1. Korpsystrarna äter typ som korpar, dvs. vad de får tag på - lite bytesdjur, lite as, lite bär och frukter, lite avföring, etc. De har något slags födoinsamlare på marken, som kommer med leveranser dagligen. För utomstående är kosthållningen lite märklig och framförallt ganska äcklig.
2. Korpsystrarna har hittat nyttiga näringskällor i sin närhet. Det kan finnas svamp i grottgången, fisk nedanför vattenfallet och bär, kottar, frukter och kåda i trädtopparna. Det skulle även kunna finnas luftmuränor, även om jag spontant tycker att de vore lite malplacerade. Jag är lite tråkigt låg i min fantasy.
3. Korpsystrarna får matleveranser från omgivande eländerbyar.
Jag skulle gärna se en variant av 3 här, men även lite 1 och 2. Jag tänker att det finns helt vanliga eländer på marken under träden, i mer av en vanlig by. Koracia är en helig by, men det finns inte bara finns prästinnor där. På marken under träden odlar eländerna mat, har boskap mm. De här ur-eländerna är såklart mer insatta i korpystrarnas kunnande än vanliga eländer, och även mer militariserade då de är korpsystrarnas beskyddare. I eländiska byar finns vissa familjer som sägs ha släkt i Koracia, och det är ett stort statustecken. 
De slingrande luft-muränorna i trädtopparna och buskagen runt Koracia får väl bli ett högst valfritt tillval på sin höjd då ;)
 
Lalipat
Topic Author
Posts: 103
Joined: Sun 31 Dec 2017, 12:43

Re: Samskapa Koracia

Thu 16 May 2019, 14:45

Jag vet inte om det här forumer lever längre, men jag har äntligen påbörjat ett dokument om äventyrsplatsen Koracia: https://docs.google.com/document/d/1JaB ... sp=sharing. Det går trögt men framåt och jag har en del tankar om innehåll under de rubriker som ännu inte har någon text. Gå gärna in och kommentera i dokumentet eller här i forumet om något är otydligt eller om innehållet väcker nya coola idéer som ni vill dela med er av. Det jag skrivit hittills är skrivet hastigt och håller antagligen inte särskilt hög kvalitet. 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests