Vhicta

För få tärningar?

Wed 07 Nov 2018, 18:34

Nu har jag fått hem min fina Svärdets Sång-box från Kickstartern.

Jäklar vad fin kvalitet allt har! Otroligt schysst med läderbundet och bra papperskvalitet.

Ett minus jag upptäckte var att de tärningar som kom med faktiskt inte räcker ens till en spelares set. 4 GE-tärningar kändes märkligt när spelarna sannolikt kommer lägga 5 i sitt högsta tillåtna värde från start.

Samma sak gäller färdighetstärningarna ifall spelaren lagt 3 i något från start och sedan har en talang. Hade varit gött som i Mutant att man fick de 15 tärningar man kan ha som max.

Hur tänkte Fria Ligan här? Kommer såklart be min spelgrupp att punga upp för ett till set så att vi inte behöver låna in andra tärningar och sabba feelingen, men kändes trist.

Fenhorn

Re: För få tärningar?

Wed 07 Nov 2018, 19:28

Det har varit känt sedan länge hur många tärningar som ingick i ett set.
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore

Vhicta

Wed 07 Nov 2018, 19:53

Fenhorn wrote:
Det har varit känt sedan länge hur många tärningar som ingick i ett set.

Det kanske det är för många, för andra inte. För de som köper detta spel som första Fria Ligan-spel och inte har koll på hur många tärningar som behövs så är det en klen tröst att du visste det.

Fenhorn

Wed 07 Nov 2018, 20:39

Visst det är tråkigt, men normalt så brukar man inte få tillräckligt med tärningar när man köper boxar (MÅ0 var roligt undantag till detta).
“I’d say thistles, but nobody listens to me, anyway.” - Eeyore

Tomas
Site Admin

Wed 07 Nov 2018, 20:50

Ja, detta har ju kommit upp tidigare, och som sagt så kunde vi inte göra ett större tärningsset då det skulle bli alltför dyrt. Dessa tärningar är graverade och betydligt mer exklusiva än de gamla M0. Därför valde vi att inkludera tärningar som räcker till de flesta (men inte alla) situationer. :)
Fria Ligan

Vhicta

Wed 07 Nov 2018, 21:05

Tomas wrote:
Ja, detta har ju kommit upp tidigare, och som sagt så kunde vi inte göra ett större tärningsset då det skulle bli alltför dyrt. Dessa tärningar är graverade och betydligt mer exklusiva än de gamla M0. Därför valde vi att inkludera tärningar som räcker till de flesta (men inte alla) situationer. :)

Ah, sorry. Har missat att det lyfts på forumet tidigare :)

Jag förstår att det såklart finns goda förklaringar vad gäller det ekonomiska från er sida, men lite är det ju som att bara leverera båten med en och en halv åra för att den ena åran skulle vara riktigt vackert utsmyckad.

Man får susa in till stan och köpa ett par vita och röda tärningar till då så att det går att spela spelet!
GZIP: Off