Röteborgaren
Topic Author
Posts: 61
Joined: Sun 18 Jun 2017, 21:58

Slå tärning via Discord

Sun 08 Jul 2018, 19:29

Har precis satt upp en Discord-bot för kampanjen jag håller på att organisera. Tanken med boten är att man ska kunna rulla tärningar just för Svärdets sång, med de olika tärningstyperna representerade. Utöver denna funktionalitet kan man även pressa sina slag. 

Den är gjord i första hand som hjälpmedel till kampanjen jag planerar att köra, och då den funktionerar genom serverspecifika emojis är det i nuläget inte möjligt att bjuda in boten till andra servrar, men jag vet att det kan vara svårt att hitta bra verktyg för att köra rollspel online, så jag tänkte ändå låta alla som vill slå Svärdets sång-tärningar på nätet hoppa in på Discord-servern. Ni är välkomna att komma in och använda boten i den dedikerade kanalen för att #slå-tärning, men ni är också varmt välkomna att delta i diskussioner runt spelet i allmänhet, om det faller er i smaken!

Om ni är intresserade av att använda boten för era egna kampanjer eller bara vill komma in och säga hej, lämna ett svar här eller skicka pm så bjuder jag in er till servern. 

Allt gott

PS Om du bor i Göteborgsområdet är det mycket möjligt att du kan vara med i kampanjen när den drar igång till hösten, det finns fortfarande gott om platser kvar!
Resources for Forbidden Lands
Slumpgen NPC Generator for Android (EN, SE)
Collection of Houserules (EN, SE)
Fobbot the Discord Dice Bot (EN, SE)
 
User avatar
Daarkh
Posts: 94
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Slå tärning via Discord

Sat 21 Jul 2018, 10:50

Jag vill gärna testa Discord-boten. 
Discord nickname:
Daarkh Moorsprig#6471
 
Röteborgaren
Topic Author
Posts: 61
Joined: Sun 18 Jun 2017, 21:58

Re: Slå tärning via Discord

Sun 22 Jul 2018, 19:37

Inga problem! Lägger till dig som vän på Discord och skjuter iväg en inbjudan :)
Resources for Forbidden Lands
Slumpgen NPC Generator for Android (EN, SE)
Collection of Houserules (EN, SE)
Fobbot the Discord Dice Bot (EN, SE)
 
User avatar
Daarkh
Posts: 94
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Slå tärning via Discord

Fri 03 Aug 2018, 08:06

Finemang. Har varit på semester, men är nu online igen och har accepterat din förfrågan...  eller om det var nån annans, jag bara klickade ok.  =P

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests