Tirumbar
Topic Author
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Talangförklaring - Tursam

Thu 28 Jun 2018, 10:37

Hej,

Så som talangen Tursam är skriven ser den ut att gälla både för fysiska och "skräck" kritiska skador.
Är detta avsikten?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Talangförklaring - Tursam

Thu 28 Jun 2018, 11:13

Har man tur så har man (edit: är min gissning).
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Tirumbar
Topic Author
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Re: Talangförklaring - Tursam

Thu 28 Jun 2018, 12:11

Har man tur så har man (edit: är min gissning).
Jovars. 
Det är en otroligt stark Talang, men vafan, det är ju alla andra också så varför inte :)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Talangförklaring - Tursam

Thu 28 Jun 2018, 12:55

Har man tur så har man (edit: är min gissning).
Jovars. 
Det är en otroligt stark Talang, men vafan, det är ju alla andra också så varför inte :)
Det märkliga är att mina spelare pratar ofta om hur bra den här talangen är och att man borde ta den, men ingen spelare har tagit den, vare sig i Svärdets Sång eller i Mutant År Noll. Märkligt  :roll:
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Tirumbar
Topic Author
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Re: Talangförklaring - Tursam

Thu 28 Jun 2018, 13:41

Det märkliga är att mina spelare pratar ofta om hur bra den här talangen är och att man borde ta den, men ingen spelare har tagit den, vare sig i Svärdets Sång eller i Mutant År Noll. Märkligt 
Jag måste säga att det är snarare ett kvitto på hur väl Fria Ligan har lyckats med att skapa talanger som alla är attraktiva och anses "bra".
Svärdets Sång imponerar verkligen.
 
User avatar
Blatifagus
Posts: 172
Joined: Thu 17 Dec 2015, 12:43
Location: Marjura

Re: Talangförklaring - Tursam

Fri 29 Jun 2018, 19:34

Hej,

Så som talangen Tursam är skriven ser den ut att gälla både för fysiska och "skräck" kritiska skador.
Är detta avsikten?
Det är nog en miss. Den borde bara gälla fysiska skador eftersom den kontras med BÖDEL, och att ORÄDD skyddar mot skräck. Funkar TURSAM mot skräck också så blir ORÄDD ganska menlös och onödig..
Image
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Talangförklaring - Tursam

Fri 29 Jun 2018, 20:36

Hej,

Så som talangen Tursam är skriven ser den ut att gälla både för fysiska och "skräck" kritiska skador.
Är detta avsikten?
Det är nog en miss. Den borde bara gälla fysiska skador eftersom den kontras med BÖDEL, och att ORÄDD skyddar mot skräck. Funkar TURSAM mot skräck också så blir ORÄDD ganska menlös och onödig..
Orädd gör att du får slå ett "skydds-slag" överhuvudtaget emot skräck. Utan Orädd så kan man bara stå där och blir skräckslagen. Tycker väl inte att den är menlös och onödig kanske. Mina spelare har valt Orädd över Tursam tack vare att de vill ha ett skydds-slag. Skydds-slag finns ju redan mot "fysiska" kritiska skador (man parerar, duckar och bär rustningar).
Dock så kan jag hålla med i resonemanget. Det låter lite fel, att man hade lite tur när man blir skrämd och fick vitt hår i stället för en fobi. Att ha tur vad gäller fysiska skador låter bättre, man kan ju ha tur att en pil missar alla viktiga organ i kroppen det blev inte så farligt.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Eldhierta
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Talangförklaring - Tursam

Sat 30 Jun 2018, 10:34

Hej,

Så som talangen Tursam är skriven ser den ut att gälla både för fysiska och "skräck" kritiska skador.
Är detta avsikten?
Det är nog en miss. Den borde bara gälla fysiska skador eftersom den kontras med BÖDEL, och att ORÄDD skyddar mot skräck. Funkar TURSAM mot skräck också så blir ORÄDD ganska menlös och onödig..
Orädd gör att du får slå ett "skydds-slag" överhuvudtaget emot skräck. Utan Orädd så kan man bara stå där och blir skräckslagen. Tycker väl inte att den är menlös och onödig kanske. Mina spelare har valt Orädd över Tursam tack vare att de vill ha ett skydds-slag. Skydds-slag finns ju redan mot "fysiska" kritiska skador (man parerar, duckar och bär rustningar).
Dock så kan jag hålla med i resonemanget. Det låter lite fel, att man hade lite tur när man blir skrämd och fick vitt hår i stället för en fobi. Att ha tur vad gäller fysiska skador låter bättre, man kan ju ha tur att en pil missar alla viktiga organ i kroppen det blev inte så farligt.
Jag tänker lite likadant med "tur" i båda fallen. Du kan ju råka bli distraherad av något precis när demonen/monstret/gasten drar igång sin skräckattack och blir därför inte lika rädd som du skulle ha blivit, alltså vitt hår istället för fobi. Eller så råkar det vara så att när det här monstret blir riktigt skrämmande så påminner det dig om din gamla tokiga mormor till den milda grad att du inte riktigt nänns bli rädd för det. Eller vad som helst där turen gör att du av en händelse inte tar hela smällen av attacken.
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Talangförklaring - Tursam

Fri 06 Jul 2018, 01:01

Hej!

Tursam fungerar på alla typer av kritiska skador.
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests