Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Hot i hexagonen

Sat 16 Jun 2018, 12:48

För er som vill ha lite mer slumpvariabler när RP hexakrälar i Svärdets sång. Här kommer tabeller som tar fram hot beroende på terängtyp. Inspirationen är hämtad från hottabellerna i MÅ0 fast anpassad till Svärdets sång så klart.

Jag måste säga att Svärdets sång är ett grymt bra rollspel. ser fram emot att ha de fysiska böckerna i handen.
Attachments
Hot i hexagon.pdf
(31.2 KiB) Downloaded 300 times
 
User avatar
Eldhierta
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Hot i hexagonen

Sat 16 Jun 2018, 13:36

För er som vill ha lite mer slumpvariabler när RP hexakrälar i Svärdets sång. Här kommer tabeller som tar fram hot beroende på terängtyp. Inspirationen är hämtad från hottabellerna i MÅ0 fast anpassad till Svärdets sång så klart.

Jag måste säga att Svärdets sång är ett grymt bra rollspel. ser fram emot att ha de fysiska böckerna i handen.
Najs! Lär användas flitigt när min grupp drar igång i höst =D
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Hot i hexagonen

Sat 16 Jun 2018, 14:46

Najs! Lär användas flitigt när min grupp drar igång i höst =D
Kul att du gillade tabellerna. De är inte speltestade än så feedback tas gärna emot.
 
User avatar
Daarkh
Posts: 94
Joined: Fri 29 Aug 2014, 19:29
Location: Ljusdal
Contact:

Re: Hot i hexagonen

Sat 21 Jul 2018, 11:11

Testar dem på vår grupp i kväll. Stör mig lite på att ordningen på första tabellen är raka motsatta till ordningen på övriga tabeller, men det är ju en väldigt liten detalj. 
 
Jens go game
Topic Author
Posts: 296
Joined: Fri 04 Nov 2011, 07:49

Re: Hot i hexagonen

Sun 22 Jul 2018, 18:15

Testar dem på vår grupp i kväll. Stör mig lite på att ordningen på första tabellen är raka motsatta till ordningen på övriga tabeller, men det är ju en väldigt liten detalj. 
Du har rätt angående ordningen. Ska ändra när jag är tillbaka från semestern. Berätta gärna om de gick att använda.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests