Vije
Topic Author
Posts: 53
Joined: Wed 11 Apr 2012, 15:42

Betakommentarer

Thu 31 May 2018, 15:07

Slänger in några korta kommentarer om Betareglerna här efter endast en rätt kort genomläsning.
Och i korthet ser ju nästan allt helt lysande ut :)  Gillar att ni luckrat upp bland talangerna, gillar skräckattack-konceptet, fyndtabellerna, monstren, Kumleklints kusligheter osv osv!

Några små kommentarer/observationer:
- Skulle gärna ännu se någon enstaka "Bidningstalang" till. Gillar Orädd osv, men någon kunskapsrelaterad talang ytterligare hade suttit fint.
- Ni har höjt priserna på dyrare vapen en del, men jag tycker att de kanske kunde höjas än mer. T.ex. ett slagsvärd kostar 18 silver. Det är lika mycket som en ryggsäck, ett vattenskinn och en veckas boende på värdshus. Det känns ganska billigt... Det är inte egentligen ur ett realism-perspektiv som jag tänker här utan mera att pengar och skatter slutar att ha betydelse om man "inte behöver" pengar till någonting. Nu finns det ju visserligen fästen etc som kan kräva enorma mängder pengar, vilket är prima, men så där på ett mera vardagligt plan. Ni har ju dock säkert bra koll på helheten så kanske jag oroar mig i onödan.
- Ang. besvärjelser: Kan man förlänga effekten av Dominera till mer än en runda? Skillnaden mellan Skalv och Vittra sten känns lite suddig. Är effekterna av Forma sten permanenta? (Jag får lite Fortnite-vibbar av den besvärjelsen... Är inte heller något stort fan av Smidessång, men å andra sidan har jag problem med hela Stensång-skolan så jag är jävig :)  )

Men all in all ser det som sagt oerhört trevligt och lovande ut!
Mörkrets Zenit - en kampanj i 4 delar, med regelsystemet till Svärdets Sång:
http://www.scenariobiblioteket.se/?product_tag=vije
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Betakommentarer

Wed 13 Jun 2018, 20:26

Tack för feedback!
Fria Ligan

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests