Tirumbar
Topic Author
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Talangförklaring - Sköldens Väg

Fri 18 May 2018, 13:45

Nivå 1 och nivå 2 ställer till det när de inte kan kombineras.

Om jag väljer att aktivera nivå 2 så skall jag kunna räkna bort en parad (åt mig själv eller en vän).
MEN - jag får endast parera åt en vän om jag aktiverar nivå 1. 

Det är texten (åt dig själv eller en vän) som ställer till det.
Man tror då att det skall kunna kombineras med nivå 1.

Är avsikten att nivå 1 och nivå 2 skall kunna kombineras eller är det text som skall bort?
Eller har jag missat något annat?
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Talangförklaring - Sköldens Väg

Fri 18 May 2018, 13:50

Jag tror på att detta är en miss (från alfa-reglerna) och att den enklaste lösningen är att skippa parentesen helt.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
Tirumbar
Topic Author
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Re: Talangförklaring - Sköldens Väg

Fri 18 May 2018, 14:05

Jag tror på att detta är en miss (från alfa-reglerna) och att den enklaste lösningen är att skippa parentesen helt.
Jo så är det säkert.
Hade varit nice dock om de kunde kombineras :)
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4428
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Talangförklaring - Sköldens Väg

Fri 18 May 2018, 14:35

Jag tror på att detta är en miss (från alfa-reglerna) och att den enklaste lösningen är att skippa parentesen helt.
Jo så är det säkert.
Hade varit nice dock om de kunde kombineras :)
Jag skrev in det i droboxbetan att de behöver antingen ta bort parentesen eller skriva in att man får kombinera nivåerna i denna talang.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore
 
User avatar
Klas
Posts: 322
Joined: Sun 04 Nov 2012, 19:17

Re: Talangförklaring - Sköldens Väg

Sat 19 May 2018, 11:37

Jag läser det som att nivå 2 redan innehåller allt från nivå 1. Den enda skilnaden är att du får perera åt dig själv eller en vän så många gånger du vill (om du har KP nog).

Edit: Nivå 2 låter dig inte parera åt en vän på NÄRA avstånd och det är det som ställer till det?
 
Tirumbar
Topic Author
Posts: 39
Joined: Thu 28 Dec 2017, 16:12

Re: Talangförklaring - Sköldens Väg

Mon 21 May 2018, 10:36

Jag läser det som att nivå 2 redan innehåller allt från nivå 1. Den enda skilnaden är att du får perera åt dig själv eller en vän så många gånger du vill (om du har KP nog).

Edit: Nivå 2 låter dig inte parera åt en vän på NÄRA avstånd och det är det som ställer till det?
Ja precis, så som det verkar vara skrivet tillåter inte nivå 2 att man gör paraden endast att man betalar kraftpoäng för att få gratis handling för det.
 
User avatar
Klas
Posts: 322
Joined: Sun 04 Nov 2012, 19:17

Re: Talangförklaring - Sköldens Väg

Mon 21 May 2018, 18:40

Jag kan tycka att det är en lagom begränsning av nivå två att försvararen måste vara på ARMSLÄNGDS avstånd. Så uppstår lite fler obehagliga valsituationer :)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests