User avatar
Eldhierta
Topic Author
Posts: 422
Joined: Thu 19 Feb 2015, 10:39

Re: Motstå magi

Wed 07 Feb 2018, 17:49

Tack för feedback. Kom ihåg att detta är en Alfa och att saker kommer att justeras. Att "stryka" besvärjelser känns lite tidigt kanske - hela idén med alfan är ju att vi ska kunna justera reglerna innan det färdiga spelet ges ut. :)
Absolut, jag vill inte stryka något, bara se till att eventuella "glitchar" rätas ut innan det är för sent. Finns det någon möjlighet att införa nån form av motståndsslag mot mentala attacker? Fysisk attacker borde ju gå att skydda sig mot medelst sköldar, rustningar och färdigheter som Ducka.
 
User avatar
Fenhorn
Moderator
Posts: 4429
Joined: Thu 24 Apr 2014, 15:03
Location: Sweden

Re: Motstå magi

Wed 07 Feb 2018, 18:41

Tack för feedback. Kom ihåg att detta är en Alfa och att saker kommer att justeras. Att "stryka" besvärjelser känns lite tidigt kanske - hela idén med alfan är ju att vi ska kunna justera reglerna innan det färdiga spelet ges ut. :)
Stryka medan vi speltestar alfan. Vad vi gör med det färdiga spelet vet jag inte då jag inte har sett den än. Men Det finns mycket att speltesta så att stryka två besvärjelser som jag tycker i sin nuvarande form inte riktigt fungerar har jag inga problem med. Hade ju tur att de två besvärjelser jag har problem med tillhör samma magi-talang. Så allt jag behöver göra är att tala om för spelarna att medan vi speltestar så är dödsmagin en SLP magi-talang. Det finns nog andra spelgrupper som kommer att prova på att spela dödsmagiker. Vi kommer att prova de andra.
“Thanks for noticin' me.” - Eeyore

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests