Triako
Topic Author
Posts: 2
Joined: Wed 25 Nov 2015, 19:31

Monsterattacker med Spelkort

Sun 31 Dec 2017, 13:27

Jag vill börja med att säga att jag verkligen ser fram emot R&R efter att ha läst alpha dokumentet.

När jag läste om monsterattacker fick jag idéen att man kunde använda spelkort som ett mellan ting mellan tärningen och att spelledaren bestämer. Grund tanken är att man tar värden 1 till 6 av klort och blandar dem. När monstret skall utföra en attack drar man det översta kortet för att se vilken attack som utförs och när sista kortet är draget blandar man högen igen. Till detta skulle jag även föreslå att man läger in en joker som, när man drar, blandar leken varpå ett nytt slumpat kort dras, så att striden inte blir allt för förutsägbar. Man kan även kombinera detta med lite viktning genom att lägga in fler av ett visst kort om dessa attacker skall vara mer vanligt förekomande. Om monstret är oberäkenligt kanske man läger in fler jokrar som blandar leken

Man kan ha lite extra roligt med denna lek genom att låta sina spelare dra monsterattacker om man vill hålla det öppet, lägga den där bitter-söta illusionen av agency;n att det är Albert's fel att tollen spydde ner gruppen.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests