Peter

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Wed 18 Jan 2017, 09:16

Varför köra på Drakar och Demoner när vi enkelt kan konvertera till Monster och Människor ;) https://docs.google.com/document/d/1Mux ... p=drivesdk"
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor

Byrax

Thu 19 Jan 2017, 15:02

Hehe, blir det en utgivning av modulerna på engelska kan jag ta på mig att statta upp för Barbarians of Lemuria också.

Apropå säljtext till projektet så kanske det räcker med den här mer tidstypiska:

"Ett gäng äventyrare hittade spår efter en försvunnen högkultur. Vad som hände sen är otroligt."

Klas

Sun 22 Jan 2017, 18:28

Händer det något på licensfronten?

Jag har med ganska begränsad ansträngning konverterat hela O4Ö till plain text. Det är inte svårt att göra detta med ett bra OCR-program men jag har tröttnat en aning sedan dess och bara gjort de 35 första sidorna av Svavelvinter. Jag har ju allt material i tryckt original så varför jobba med något som inte går att dela med sig av?

Byrax

Mon 23 Jan 2017, 23:39

Lejonel

Tue 28 Feb 2017, 09:10

Räcker upp handen för att hjälpa till med korrläsning etc. där sådant behövs, om det blir ett idellt projektet och om det faktiskt blir av. Jag har inte tokmycket tid på handen och läser bedrövligt sakta, men det innebär å andra sidan också att jag läser ganska noggrant och är en duglig textgranskare - man får ju se sina fördelar! ;)
Jag tror det finns fler fördelar med att inte ha med material som är (C)Riotminds än att faktiskt ha med dem. Ju fler juridiskt intresserade kockar, desto sämre jurdisk soppa, och allt sådant.
Rent systemmässigt ser jag nog gärna att man håller det systemfritt eller att man har en appendix med sådan speldata som kan behövas för Svavelvinter-spelet, "Nisse-G och Demoner", DoD-87, Fantasy! OSG, Shadowrun 5E eller vad man nu vill ha. ;)
Tror att serien främst skulle locka trad-spelare och då är det kanske dumt att bara ha med data till Svavelvinter? Eller så är det precis det man ska göra för att ha en tydlig koppling till ett spelsystem.
GZIP: Off