User avatar
Peter
Posts: 587
Joined: Sat 09 Apr 2011, 14:52

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Wed 18 Jan 2017, 09:16

Varför köra på Drakar och Demoner när vi enkelt kan konvertera till Monster och Människor ;) https://docs.google.com/document/d/1Mux ... p=drivesdk"
Check out my BoL heroic migration period hack - Barbarians of the Dark Ages
Kolla mitt ny-klassika BRP-derivat - Monster och Människor
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Thu 19 Jan 2017, 15:02

Hehe, blir det en utgivning av modulerna på engelska kan jag ta på mig att statta upp för Barbarians of Lemuria också.

Apropå säljtext till projektet så kanske det räcker med den här mer tidstypiska:

"Ett gäng äventyrare hittade spår efter en försvunnen högkultur. Vad som hände sen är otroligt."
 
User avatar
Klas
Posts: 322
Joined: Sun 04 Nov 2012, 19:17

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Sun 22 Jan 2017, 18:28

Händer det något på licensfronten?

Jag har med ganska begränsad ansträngning konverterat hela O4Ö till plain text. Det är inte svårt att göra detta med ett bra OCR-program men jag har tröttnat en aning sedan dess och bara gjort de 35 första sidorna av Svavelvinter. Jag har ju allt material i tryckt original så varför jobba med något som inte går att dela med sig av?
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Mon 23 Jan 2017, 23:39

 
User avatar
Lejonel
Posts: 52
Joined: Fri 10 Apr 2015, 09:38

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Tue 28 Feb 2017, 09:10

Räcker upp handen för att hjälpa till med korrläsning etc. där sådant behövs, om det blir ett idellt projektet och om det faktiskt blir av. Jag har inte tokmycket tid på handen och läser bedrövligt sakta, men det innebär å andra sidan också att jag läser ganska noggrant och är en duglig textgranskare - man får ju se sina fördelar! ;)
Jag tror det finns fler fördelar med att inte ha med material som är (C)Riotminds än att faktiskt ha med dem. Ju fler juridiskt intresserade kockar, desto sämre jurdisk soppa, och allt sådant.
Rent systemmässigt ser jag nog gärna att man håller det systemfritt eller att man har en appendix med sådan speldata som kan behövas för Svavelvinter-spelet, "Nisse-G och Demoner", DoD-87, Fantasy! OSG, Shadowrun 5E eller vad man nu vill ha. ;)
Tror att serien främst skulle locka trad-spelare och då är det kanske dumt att bara ha med data till Svavelvinter? Eller så är det precis det man ska göra för att ha en tydlig koppling till ett spelsystem.
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Tue 25 Feb 2020, 11:49

Läget som jag uppfattar det:. Svavelvinterrollspelet verkar vara insomnat och slutsålt. En nytryckning känns mindre trolig (dessutom reas kvarvarande produkter ut rejält), och den utlovade kampanjmodulen "Den Femte Konfluxen" är i träda sedan flera år.

Om det är så tänkte jag återknyta till tidigare idéer/tjat från den här tråden; nu när text etc finns på plats genom CC, varför inte anpassa originalkampanjen (gula lådan) till Svärdets Sång som en alternativsetting? Kickstarta den svenska kampanjen med option på en engelsk översättning. Primärt kan regelsystemet vara SS, men med stats för Svavelvinterrollspelet också. Kartan över Marjura som en hexzon. Lite nyskrivna tillägg från Erik Granström som töjmål. Baka in de två Marjuraäventyren (Döds Ände och Arhems sista dagar också). Kanske ett kapitel om marjurisk matkultur som Stretch Goal :)

Med tanke på SS framgång skulle detta vara en given succé och hålla Svavelvinter vid liv i tryckt form samt låta nya spelare ta del av mästerverket. Svavelvinter - den ursprungliga sandboxen!
Last edited by Byrax on Sun 13 Sep 2020, 12:36, edited 2 times in total.
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Nisse G-rollspel i Trakorien?

Sat 29 Feb 2020, 10:36

Läget som jag uppfattar det:. Svavelvinterrollspelet verkar vara insomnat och slutsålt. En nytryckning känns mindre trolig (dessutom reas kvarvarande produkter ut rejält), och den utlovade kampanjmodulen "Den Femte Konfluxen" är i träda sedan flera år.

Om det är så tänkte jag återknyta till tidigare idéer/tjat från den här tråden; nu när text etc finns på plats, varför inte anpassa originalkampanjen (gula lådan) till Svärdets Sång som en alternativsetting? Kickstarta den svenska kampanjen med option på en engelsk översättning. Primärt kan regelsystemet vara SS, men med en stats för Svavelvinterrollspelet också. Kartan över Marjura som en hexzon. Lite nyskrivna tillägg från Erik Granström som töjmål. Baka in de två Marjuraäventyren (Döds Ände och Arhems sista dagar också). Kanske ett kapitel om marjurisk matkultur. 

Med tanke på SS framgång skulle detta vara en given succé och hålla Svavelvinter vid liv i tryckt form samt låta nya spelare ta del av mästerverket. Kanske den ursprungliga sandboxen?
Håller med om att det hade varit ett trevligt initiativ. Jag försökte ju hjälpa till med det utkast som fanns till en nyskriven/omarbetad Konflux-modul till Svavelvinter-RPG, men allt för få var intresserade och det var allmänt svårt att få regelsystemet att funka med upplägget i originaläventyret. Då hade såklart SS funkar så mycket bättre. Invändningen till SS är väl att det precis nu jobbas på Bittermarken/The Bitter Reach som avhandlar en snötäckt och isolerad avkrok. Tänker att det kan bli svårt att släppa ytterligare en såpass liknande produkt.

Ett alternativ skulle ju vara att få ett godkännande från Erik Granström att släppa Trakorien baserad på MYZ-motorn men på egen hand om Fria Ligan inte har något emot det.
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svärdets Sång/Forbidden Lands i Trakorien?

Sat 18 Apr 2020, 12:24

Att konvertera Svavelvinter till Year Zero OGL, dvs SS light, borde vara möjligt som ett fanprojekt. Tänkte mest ett spelbart enkelt regelverk som hyfsat följer Svavelvinter RPG o YZ. Settingfluff och världsbeskrivningar finns ju redan på annat håll. Mer så att de trakoriska arketyperna och egenheterna kan ges spelbarhet genom enkla regler, mer Tales än SS?

Med Eriks välsignelse o Ligans dito skulle det kanske till och med kunna ges ut under Spindelguden.

EDIT; insåg att det var ngt så här du menade Henke?
 
User avatar
Henke
Posts: 1639
Joined: Sat 09 Apr 2011, 13:34
Location: Fria Ligan Fanboy

Re: Svärdets Sång/Forbidden Lands i Trakorien?

Sun 26 Apr 2020, 20:50

Att konvertera Svavelvinter till Year Zero OGL, dvs SS light, borde vara möjligt som ett fanprojekt. Tänkte mest ett spelbart enkelt regelverk som hyfsat följer Svavelvinter RPG o YZ. Settingfluff och världsbeskrivningar finns ju redan på annat håll. Mer så att de trakoriska arketyperna och egenheterna kan ges spelbarhet genom enkla regler, mer Tales än SS?

Med Eriks välsignelse o Ligans dito skulle det kanske till och med kunna ges ut under Spindelguden.

EDIT; insåg att det var ngt så här du menade Henke?
Ja något åt det håller :)
I skuggan av Trakorien - Bloggkrönika från Svavelvinter
Förbjuden Zon - Bloggkrönika från Version Noll
Spelledarens Pod - Av spelledare, för spelledare, om spelledare, samt ett och annat spelmöte
 
Byrax
Topic Author
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Svärdets Sång/Forbidden Lands i Trakorien?

Mon 27 Apr 2020, 14:27

Finns YZ OGL på svenska? Isf borde det vara en "smal sak" att fixa en Svavelvinters Sång (light) av befintligt material... (jo, hånskratten hörs hit). 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests