Sopodlare
Topic Author
Posts: 17
Joined: Thu 15 Aug 2013, 08:22

Trakoriens 8:e familj

Tue 11 Oct 2016, 22:23

Trakorien  har de sju första familjerna, hertigdömenas härskare. I min kampanj kämpar en familj för att bli det åttonde, vilket såklart kräver att det redan finns ett åttonde hus, en rival att avsätta. Jag föreställer mig att det rivaliserande huset är ganska mäktigt och inflytelserikt, med kontakter här och var, men mer än så har jag inte.

Hjälp mig! Vilken är Trakoriens 8:e familj?!
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Trakoriens 8:e familj

Wed 12 Oct 2016, 08:13

Det är nog ganska vedertaget att Paratornas åttonde familj är DiFolterna i Ilibaurien, dvs de som inte ville vara en del av Trakorien under Astrumal DiFolt.
Mitt förslag: hitta antingen på ytterligare en familj som menar sig ha varit på plats samtidigt som de ursprungliga kolonisatörerna ELLER en person som påstår sig vara den rättmätige arvingen till Astrumal DiFolt. Om Uroboren finns i din kampanj så kan ju detta få intressanta förvecklingar. Ytterligare ett alternativ kan vara att en greve under någon av de sju befintliga familjerna vill hävda sitt historiska oberoende och tycker sig förtjäna ett eget hertigdöme på historiska grunder. Eller så föddes två tvillingarvingar till ett hertigdöme så att den förfördelade vill få hertigdömet delat – något som lär vara politisk kontroversiellt eftersom det hotar hela systemet med arvfamiljer.
 
Sopodlare
Topic Author
Posts: 17
Joined: Thu 15 Aug 2013, 08:22

Re: Trakoriens 8:e familj

Thu 13 Oct 2016, 14:12

Hmmm...tänkte inte på DiFolterna...jag utgår ifrån att DiGivaas helt enkelt ignorerar dem, rangordningsmässigt, eftersom det är bättre att vara nummer nio (snart åtta) än nummer tio.

Jag ska ta upp alternativen med mina spelare på söndag. De ska såklart själva få karva sitt eget öde, även om jag nog lutar åt en kombination av "vi var faktiskt också jättetidiga" och "vi har egentligen alltid varit oberoende, vi har bara låtsas vara underställda familj x, så att de inte skulle falla samman av hjärtsnörp och egokollaps"

Tack för ett snabbt svar!
 
Sopodlare
Topic Author
Posts: 17
Joined: Thu 15 Aug 2013, 08:22

Re: Trakoriens 8:e familj

Wed 09 Nov 2016, 01:09

Vi har nu haft två spelmöten och har egentligen inte besvarat frågan ännu, vi kör enligt den hyllade principen "bestäm så lite ni kan" så att vi har möjlighet att berätta fritt.

De är underställda ett av husen men vi har inte bestämt vilket OCH de hävdar att de är riktig gammeladel, oklart hur sant det är.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests