rognas
Topic Author
Posts: 30
Joined: Wed 28 Nov 2012, 21:10

Flaggor och emblem

Mon 11 Apr 2016, 01:58

Har Trakorien någon flagga? Eller har kejsaren ett eget emblem han kör på?
Har Digeta Longa något emblem? Har de individuella provinserna några?
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Flaggor och emblem

Mon 11 Apr 2016, 10:43

Har Trakorien någon flagga? Eller har kejsaren ett eget emblem han kör på?
Har Digeta Longa något emblem? Har de individuella provinserna några?
Alldeles säkert, men jag har aldrig varit bra på eller särskilt intresserad av heraldik. Fältet ligger fritt för förslag!
 
Byrax
Posts: 1093
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Flaggor och emblem

Mon 11 Apr 2016, 11:24

På den gamla Trakorienkartan (som följde med Trakorienmodulen) finns en flagga samt att de fyra större öarnas flaggor också återges :
https://www.google.se/search?q=trakorie ... ywz410M%3A
 
rognas
Topic Author
Posts: 30
Joined: Wed 28 Nov 2012, 21:10

Re: Flaggor och emblem

Mon 11 Apr 2016, 12:03

Alldeles säkert, men jag har aldrig varit bra på eller särskilt intresserad av heraldik. Fältet ligger fritt för förslag!
Haha, så lustigt att jag aldrig märkt den avsaknaden förrän nu. Jag tänkte ge mina spelare pjäser med motiv på för att symbolisera deras influens under skuggspelet. Just nu får Digeta Longa nöja sig med ett svärd ;)
På den gamla Trakorienkartan (som följde med Trakorienmodulen) finns en flagga samt att de fyra större öarnas flaggor också återges
Se där, ja. Vi får se om de kommer till nytta. Tack! :)
 
Kartografen
Posts: 22
Joined: Wed 28 Aug 2013, 16:23

Re: Flaggor och emblem

Tue 12 Apr 2016, 10:52

Har inte Digeta Longa en pekande hand som symbol i kapitlet om mäktiga grupper regelboken till Svavelvinter?

Det hade i alla fall jag för mig.
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Flaggor och emblem

Tue 12 Apr 2016, 17:39

Har inte Digeta Longa en pekande hand som symbol i kapitlet om mäktiga grupper regelboken till Svavelvinter?
Jo, fast de emblemen var jag inte inblandad i. Men man kan förstås använda dem eller göra egna.
 
User avatar
Gaddeborg
Posts: 256
Joined: Tue 18 Feb 2014, 17:40

Re: Flaggor och emblem

Mon 25 Apr 2016, 21:16

Det här har kommit upp ganska mycket i vårt spel. Kishatets arméer har behövt ett banér att tåga under (de har fått en cirkel som sin symbol), Trakorierna har fått ha tornen från Ereb Altor-kartan - ibland tapiren och nyckeln när de velat vara ålderdomliga.

Andra grupper som borde få uttänkta heraldiska symboler är Ilibaurien (så att de kan släpa sin stolta fana i smutsen), Ruhl (som väl är självstyrande?), Milacke och Kark. Jag tycker det brukar ge bra stämning att beskriva fanor på håll och liknande, så de är viktiga.
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Flaggor och emblem

Sun 15 May 2016, 17:49

Apropå Ilibaurien/DiFolterna så tänkte jag själv använda Ouroboren som vapen, just då Astrumal DiFolt ju också är Oroboren. I vår kampanj var symbolen Astrumals/Asadrumals personliga sigill. Ledtråden till spelarna blir då att symbolen också kan uttolkas som "den förste", vilket kommer att ha betydelse i min version (och måhända också i romanversionens upplösning).

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests