Andy
Topic Author
Posts: 15
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:15
Location: Årsta, Stockholm

Vem illustrerar spelet?

Mon 11 Apr 2011, 15:51

Vem eller vilka kommer att illustrera Trakorien-rollspelet?

Jag tycker bilderna i ett spel är minst lika viktiga som texten och är därför nyfiken. Man hoppas ju att det är någon av sina gamla favoriter men det kan också vara så att det är en, förr rollspel, ny illustratör.

/Andy som gillar snygga och stämningsfulla bilder i rollspel
 
User avatar
Chrystiof
Site Admin
Posts: 115
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:22

Re: Vem illustrerar spelet?

Mon 11 Apr 2011, 16:30

Vi har inte spikat någon/ några illustratörer till Svavelvinter-rollspelet ännu. Vi tycker också att den sammantagna helheten (text+layout+grafik+kartor+illustrationer) är jätteviktig. Vi återkommer när vi har några illustrationsprover att visa upp!

-Christian
Fria Ligan
 
User avatar
Klaatu
Posts: 289
Joined: Sun 10 Apr 2011, 11:36
Contact:

Re: Vem illustrerar spelet?

Mon 11 Apr 2011, 22:27

Se till att få med Stefan Kayat på ett hörn. Det skulle liksom kännas rätt.
Besök min webbsida: https://www.dunderdagar.se/games/
 
User avatar
Kosta
Site Admin
Posts: 1532
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:04

Re: Vem illustrerar spelet?

Mon 11 Apr 2011, 22:36

Se till att få med Stefan Kayat på ett hörn. Det skulle liksom kännas rätt.
Han tillfrågades tidigt om nya bilder, men avböjde vad jag förstått. De gamla får användas icke-kommersiellt om jag fattat rätt -lite osäker där.
Fria Ligan
 
Andy
Topic Author
Posts: 15
Joined: Sun 10 Apr 2011, 17:15
Location: Årsta, Stockholm

Re: Vem illustrerar spelet?

Tue 12 Apr 2011, 14:10

För några år sedan fanns det en Svavelvinterhemsida (länkad från Järnringen). På den fanns det en jättefin karta över Trakorien. Det gick att zoom och greja på den.

Den tycker jag var riktigt nice. Finns den kvar eller kommer ni att använda den på något sätt?

/Andy
 
User avatar
Tomas
Site Admin
Posts: 4896
Joined: Fri 08 Apr 2011, 11:31

Re: Vem illustrerar spelet?

Tue 12 Apr 2011, 16:03

För några år sedan fanns det en Svavelvinterhemsida (länkad från Järnringen). På den fanns det en jättefin karta över Trakorien. Det gick att zoom och greja på den.

Den tycker jag var riktigt nice. Finns den kvar eller kommer ni att använda den på något sätt?

/Andy
Om du menar samma karta som jag tänker på så är svaret ja - samma kartritare har gjort flera kartor till det nya rollspelet. Vi kan säkert visa upp ett smakprov, återkommer om det...
Fria Ligan
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Vem illustrerar spelet?

Fri 15 Jan 2016, 11:12

Nekromanti av tråd.

1. Kartorna från Järnringen Förlags första bokutgåva från 2004 (över Västra och Östra Marjura); finns de högupplösta eller utgivna i fysisk form någonstans? De passar riktigt bra som handouts.

2. Vilken zoombar karta avses i tråden? Var finns den nu?
 
User avatar
Brior
Posts: 934
Joined: Sat 09 Apr 2011, 10:59

Re: Vem illustrerar spelet?

Fri 15 Jan 2016, 13:09

Nekromanti av tråd.

1. Kartorna från Järnringen Förlags första bokutgåva från 2004 (över Västra och Östra Marjura); finns de högupplösta eller utgivna i fysisk form någonstans? De passar riktigt bra som handouts.

2. Vilken zoombar karta avses i tråden? Var finns den nu?
Hej Byrax.

1. Kartorna ritades som du ser i boken av Mats Persson. Jag har inte haft kontakt med honom sedan dess och har för mig att bokexemplaret jag skickade kom i retur. Vanligt namn som är svårt att spåra.

2. Det fanns en karta online som var interaktiv, dvs vi hade flaggor där man kunde läsa små berättelser. Finns tyvärr inte kvar.
 
Byrax
Posts: 1094
Joined: Fri 08 Jan 2016, 10:42
Location: Mythic North

Re: Vem illustrerar spelet?

Fri 15 Jan 2016, 14:37

Aha, ett mysterium. Synd, då kartorna är snygga, om än väldigt små i boken. Kanske Järnringengänget har kvar något mer detaljerat?
 
Baldyr
Posts: 812
Joined: Fri 13 Jul 2012, 13:07

Re: Vem illustrerar spelet?

Fri 15 Jan 2016, 17:35

Du får en tillräckligt bra kvalitet på kartorna om du bara fotar dem med din mobil. Det ska väl ändå se ut som handgjorda kartor från forna tider, visst? ;)

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests