Emma G
Topic Author
Posts: 3
Joined: Thu 02 Aug 2018, 11:14

Syndikatet?

Wed 28 Nov 2018, 21:21

Hej!
Jag undrar om någon har tips på något ställe där man kan läsa mer om Syndikatet och hur det är organiserat? Jag och min spelgrupp har precis börjat spela Coriolis och är nya inför Tredje Horisontens spelvärd. Syndikatet beskrivs ju i Horisontenboken som Tredje horisontens organiserade kriminalitet, men finns det någonstans man kan läsa mer om deras verksamhet? Vad kännetecknar de olika familjerna? Har olika fraktioner inom syndikatet olika geografiska verksamhetsområden? Vilka smugglarrutter finns? Vilka motsättningar finns inom Syndikatet mellan olika familjer och gäng? Har olika familjer olika specialiteter inom kriminell verksamhet? 

Bakgrunden är följande: Vår kampanj inleddes med att en pilot ur ett av legionens specialförband, har ett minst sagt destruktivt förhållande med sitt närmaste befäl. Förbandet befinner sig på Saadal B för att hämta upp ett nytt skepp och en ny maskinist, då den tidigare maskinisten omkom då förbandets tidigare skepp förstördes under sitt senaste uppdrag. Det destruktiva förhållandet passerar bristningsgränsen för piloten, som med den helt nye maskinisten ombord, i desperation, tar den splitter nya Azuken och deserterar. 

Piloten och maskinisten får på oklara vägar kontakt med ljusskygga typer på Saadal B. Dessa är mycket hjälpsamma och går med på att mot en nätt summa birr, givetvis på avbetalning, bygga om och maskera Azuken till ett mindre handelsskepp, givetvis med helt nya loggfiler och en helt ny och oigenkännlig signatur. De "hjälpsamma" personerna bygger in ett smuggelutrymme ombord och gör en poäng av att så länge vår deserterade pilot och lite mer ofrivilligt deserterade maskinist, bara betalar tillbaka det de är skyldiga och utför ... några få tjänster, så kommer de att gå helt säkra från så väl sitt före detta psykopat-befäl som, legionen, som de ju förutom att vara desertörer också har stulit ett helt nytt, högteknologiskt skepp ifrån. Om de inte betalar, eller inte är bereda att utföra de enkla gentjänster man ber om, kan deras säkerhet inte längre garanteras. 

Duon tar sig till Coriolis, där de rekryterar en besättning och beger sig på uppdrag ut i Horisonten. Ingen i den övriga besättningen har så här långt kommit på att skeppets är stulet och att dess mecenat är Syndikatet...

Så anledningen till att jag behöver veta mer om Syndikatet är att jag behöver stoff att väva ihop skeppet Mazikin och dess besättning med de scenarion jag kommer att köra med spelgruppen. Jag är så pass ny i Tredje horisontens spelvärld att jag inte riktigt vågar bygga ut helt själv, då jag riskerar att bygga någonting som sedan blir helt fel, i förhållande till något av de färdigskrivna äventyr, jag planerar att använda. Här näst står Ghazalis sista färd på tur. Jag funderar på att låta Sabetha Pour och hennes last vara inkörsporten till scenariot, men vill ha mer kött på benen om Syndikatet och dess organisation.

Tack på förhand!

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests